הישראלים מתחילים לגלות את עולם הקניות באינטרנט, גם במוצרים שהם לא רק מוצרי אלקטרוניקה וגאדג'טים. סקר שערך מכון "מותגים" ביוני האחרון עבור PayPal ישראל, מראה כי חלה ירידה של 26% ברכישת גאדג'טים באינטרנט מאז נובמבר 2011 (28% לעומת 38%).
תחום הגאדג'טים עדיין נחשב לפופולרי במיוחד בקרב הישראלים, אך הירידה בהיקף הרכישות הביאה לכך שהוא חולק את ההובלה יחד עם תחום האופנה, שרשם עלייה של 33% באותה התקופה.
רק 30% רוכשים בפועל
תחום התיירות רשם זינוק של 100% ומהווה 20% מרכישות הישראלים באינטרנט בתקופה הרלוונטית. גם תחום התחביבים רשם זינוק גבוה במיוחד (77%) ומהווה 23% מהרכישות של הישראלים. תחום המשחקים רשם עלייה של 62% ומהווה 13% מהרכישות.
על-פי הסקר של PayPal, כ-38% מהישראלים מאמינים כי קניות באינטרנט מייעלות את משק-הבית, ולמרות זאת, רק כ-30% מהישראלים רוכשים בפועל מוצרים באינטרנט.
עוד עולה מהסקר, שנערך בקרב 506 נסקרים בגילאי 18 ומעלה, כי 31% מהישראלים שרוכשים באינטרנט מעדיפים את eBay כאתר הקניות העיקרי שלהם, 21% מעדיפים את וואלה שופס, 8% את זאפ, ושיעור דומה מעדיף את גרופון.
"ממצאי הסקר מוכיחים כי יותר ויותר צרכנים ישראלים מבינים שעולם הקניות הדיגיטלי עוזר להם להפוך לצרכנים חכמים ולייעל את ההתנהלות הכספית של משק-הבית", אומר אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה של PayPal.
התחומים המובילי בקניות
ארה"ב: קונים יותר בסלולרי ופחות ברשתות החברתיות
15% מהרכישות המקוונות בארה"ב ברבעון השני של 2012 נעשו ממכשירים ניידים, עלייה של 14% לעומת הרבעון הראשון של השנה - כך עולה ממדד הקמעונאות המקוונת של חברת IBM, שמבוסס על ניתוח אנליטי מבוסס ענן של פעילות המגזר הקמעונאי.
על-פי המדד, לרוכשים ממכשירים ניידים יש נטייה לרכוש מספר גדול יותר של פריטים ולהוציא יותר כסף בכל עסקה - דבר המשקף את השיפור ביעילות המסחר המקוון.
באשר לזהות המכשירים, האייפון מוביל (8.2%), ואחריו אנדרואיד (6.8%).
המדיה החברתית היוותה ברבעון השני רק כ-1% מכלל הרכישות המקוונות והציגה צניחה של 20% בהיקף המכירות לעומת הרבעון הראשון השנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.