מה ישראלים קונים באינטרנט? יותר אופנה ופחות גאדג'טים

מסקר של מכון "מותגים" עולה כי 31% בחרו ב-eBay כאתר הקניות העיקרי שלהם

הישראלים מתחילים לגלות את עולם הקניות באינטרנט, גם במוצרים שהם לא רק מוצרי אלקטרוניקה וגאדג'טים. סקר שערך מכון "מותגים" ביוני האחרון עבור PayPal ישראל, מראה כי חלה ירידה של 26% ברכישת גאדג'טים באינטרנט מאז נובמבר 2011 (28% לעומת 38%).

תחום הגאדג'טים עדיין נחשב לפופולרי במיוחד בקרב הישראלים, אך הירידה בהיקף הרכישות הביאה לכך שהוא חולק את ההובלה יחד עם תחום האופנה, שרשם עלייה של 33% באותה התקופה.

רק 30% רוכשים בפועל

תחום התיירות רשם זינוק של 100% ומהווה 20% מרכישות הישראלים באינטרנט בתקופה הרלוונטית. גם תחום התחביבים רשם זינוק גבוה במיוחד (77%) ומהווה 23% מהרכישות של הישראלים. תחום המשחקים רשם עלייה של 62% ומהווה 13% מהרכישות.

על-פי הסקר של PayPal, כ-38% מהישראלים מאמינים כי קניות באינטרנט מייעלות את משק-הבית, ולמרות זאת, רק כ-30% מהישראלים רוכשים בפועל מוצרים באינטרנט.

עוד עולה מהסקר, שנערך בקרב 506 נסקרים בגילאי 18 ומעלה, כי 31% מהישראלים שרוכשים באינטרנט מעדיפים את eBay כאתר הקניות העיקרי שלהם, 21% מעדיפים את וואלה שופס, 8% את זאפ, ושיעור דומה מעדיף את גרופון.

"ממצאי הסקר מוכיחים כי יותר ויותר צרכנים ישראלים מבינים שעולם הקניות הדיגיטלי עוזר להם להפוך לצרכנים חכמים ולייעל את ההתנהלות הכספית של משק-הבית", אומר אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה של PayPal.

התחומים המובילי בקניות
 התחומים המובילי בקניות

ארה"ב: קונים יותר בסלולרי ופחות ברשתות החברתיות

15% מהרכישות המקוונות בארה"ב ברבעון השני של 2012 נעשו ממכשירים ניידים, עלייה של 14% לעומת הרבעון הראשון של השנה - כך עולה ממדד הקמעונאות המקוונת של חברת IBM, שמבוסס על ניתוח אנליטי מבוסס ענן של פעילות המגזר הקמעונאי.

על-פי המדד, לרוכשים ממכשירים ניידים יש נטייה לרכוש מספר גדול יותר של פריטים ולהוציא יותר כסף בכל עסקה - דבר המשקף את השיפור ביעילות המסחר המקוון.

באשר לזהות המכשירים, האייפון מוביל (8.2%), ואחריו אנדרואיד (6.8%).

המדיה החברתית היוותה ברבעון השני רק כ-1% מכלל הרכישות המקוונות והציגה צניחה של 20% בהיקף המכירות לעומת הרבעון הראשון השנה.