ה'פד' מרגיע: "אם הצמיחה תימשך - אין צורך ב-QE3"

יו"ר שלוחת סנט לואיס בבנק המרכזי בארה"ב, ג'יימס בולארד: "אם אנו מדברים לפרוטוקול, אני חושב שנראה צמיחה של 2% או קצת גבוה מכך במחצית השנייה של השנה"

התנאים הנוכחיים עדיין לא יוצרים הכרח לתוכנית רכישות אג"ח שלישית על ידי הפדרל ריזרב, כך מציין יו"ר שלוחת סנט לואיס בבנק המרכזי בארה"ב, ג'יימס בולארד, בריאיון שהעניק ל-CNBC הלילה (ו').

לדברי בולארד, נתוני המאקרו שפורסמו מאז נפגשו בכירי ה'פד' ב-31 ביולי וב-1 באוגוסט (במסגרת ועידת השוק הפתוח של הבנק), היו מעודדים יחסית: "אם הצמיחה בארה"ב תמשיך להישאר מעל רף ה-2% למשך השנה, סביר להניח שה'פד' ימשיך לשבת על הגדר".

למרות הצמיחה החיובית (באופן מתון), יש לציין כי שוק התעסוקה בארה"ב, בינתיים, מסרב להתאושש. רמת האבטלה ביולי עלתה ל-8.3%, בעוד כ-169 אלף משרות חדשות נוצרו. אומדן הצמיחה לרבעון השני של השנה בארה"ב היה 1.9%. נתוני שוק הדיור, מנגד, מראים שיפור.

"אם אנו מדברים לפרוטוקול, אני חושב שנראה צמיחה של 2% או קצת גבוה מכך במחצית השנייה של השנה", ציין בולארד. "האבטלה צפויה לרדת גם כן. זו לא תמונה נהדרת, אבל היא מספקת כדי להשאיר את ה'פד' בעמדת המתנה".

לגבי היקף תוכנית רכישות האג"ח של ה'פד', אם וכאשר תצא זאת לפועל, ניסה בולארד להנמיך ציפיות וציין כי "אני חושב שהשוק מצפה למהלך ענק. אני לא בטוח שהנתונים מצדיקים את זה".