עסקת ענק: ESPN תשלם 5.6 מיליארד ד' לליגת הבייסבול

הרשת האמריקנית האריכה את זיכיון השידורים שלה עם ליגת ה-MLB עד שנת 2021; תשלם פי שניים יותר בהשוואה להסכם הקודם

שוק זכויות השידור בארה"ב ממשיך לרתוח בכל הנוגע לספורט. העסקה האחרונה שייכת לרשת ESPN שחתמה על הארכת הסכם השידורים שלה עם ליגת ה-MLB ל-8 שנים נוספות, עד שנת 2021. במסגרת העסקה תשלם הרשת האמריקנית, שנמצאת בבעלות תאגיד וולט דיסני, סכום של 5.6 מיליארד דולר. מדובר בממוצע של 700 מיליון דולר לעונה - פי שניים יותר מההסכם הנוכחי.

ההסכם כולל את זכויות השידור למשחקי "Sunday Night Baseball", משחקי יום שני בערב ויום רביעי. בסך הכל תשדר הרשת 90 משחקים בשידור ישיר בעונה (אבל לא תשדר את הפלייאוף וה"וורלד-סירייס"), בהשוואה ל-80 משחקים בהסכם הנוכחי. ההסכם כולל גם את זכויות הניו מדיה, הרדיו, והשידורים לחו"ל.

ביחד עם הזכיינים הנוספים תכניס ליגת הבייסבול האמריקנית החל משנת 2014 סכום של 1.5 מיליארד דולר לעונה מזכויות שידור. הרבה מעבר להסכמים של ה-NBA, שעומדים על כ-930 מיליון דולר לעונה, ומליגת ה-NHL שמסתכמים ב-200 מיליון דולר לעונה. עם זאת, עדיין מדובר בסכומים נמוכים יחסים לליגת הפוטבול שתכניס החל מ-2014 סכום של כ-6 מיליארד דולר לעונה מזכויות שידור.

בכך ממשיכה ESPN לשמר את פורטפוליו השידורים שלה לעשור הקרוב. רק בשנה שעברה חתמה על הארכת ההסכם לשידורי ה-NFL (תוכנית "Monday Night Football") עד שנת 2021 תמורת סכום של 15.2 מיליארד דולר. היא מחזיקה בזכויות של שלוש הליגות האמריקניות הגדולות - ה-NFL, ה-NBA וה-MLB.