מה קורה לקבוצה שעוזבת את לוס אנג'לס?

71 פעמים הוחשכו לצפייה בטלוויזיה (blackout) משחקיה של קבוצת הפוטבול אוקלנד ריידרס מאז 1995; האוהדים המקומיים? הם התרגלו לעקוב ברדיו

קבוצת הפוטבול אוקלנד ריידרס הצליחה בסוף השבוע להימנע מעוד "החשכה" (blackout), אחרי שרגע לפני הדד-ליין שקבעה הליגה הצליחה למכור את כל הכרטיסים למשחק הביתי נגד טמפה ביי בקאנירס. על פי חוקי ה-NFL, מוחשכים השידורים בטלוויזיה לאוכלוסיה המקומית ברדיוס של 75 ק"מ מהאצטדיון, במידה ולא נמכרו לפחות 85% מסך הכרטיסים למשחק - חוק שנועד לגרום לאוהדים לבוא למגרש ולא להסתפק בשידור הטלוויזיוני.

עבור הציבור באוקלנד מדובר בבשורה של ממש, אחרי שבשנים האחרונות נאלצו רוב התושבים המקומיים להסתפק בשידורי רדיו של קבוצתם. מאז עזבו הריידרס את לוס אנג'לס ב-1995 ועברו לשחק באוקלנד, נחסמה הקבוצה לשידור לאוכלוסיה המקומית 79 פעמים, בעוד שרק 61 פעמים זכו המקומיים לשידור ישיר בטלוויזיה.

הדיון על מדיניות "ההחשכה" הגיע לאחרונה עד לקונגרס האמריקני, אחרי שקבוצות טענו כי בעקבות המצב הכלכלי אוהדים מתקשים לעמוד בהוצאה הכספית של רכישת כרטיסים למשחקים ומעדיפים להישאר בבית. הלחץ הכבד עשה את שלו: העונה שונה החוק כך שאיפשר שידור משחקים במידה שהקבוצות הצליחו למכור 85% מתכולת האצטדיון עד 72 שעות לפני המשחק. עד העונה הנוכחית היו חייבות הקבוצות למכור את כל תכולת האצטדיון 72 שעות לפני תחילת המשחק כדי להימנע מהחשכה.

בעונה שעברה הוחשכו כ-6% מכלל המשחקים בליגה בגלל שקבוצות לא עמדו ביעד של מכירת הכרטיסים למשחק, בעוד שלפני 15-20 שנה עמד שיעור ההחשכות של משחקי NFL על כ-20% בעונה.