ארה"ב: למי מתכוונים המובטלים להצביע בבחירות לנשיאות?

כשנושא האבטלה והכלכלה האמריקאית עומדים במרכז מערכת הבחירות, בדקה רשת CNBC למי יצביעו המובטלים במדינה ■ התוצאות קצת מפתיעות

הבחירות בארצות-הברית מגיעות היום לקו הסיום ויכנסו לספרי ההסיטוריה בתור אחת ממערכות הבחירות הצמודות ביותר בהיסטוריה הארוכה של ארצות-הברית. הנושא המרכזי במערכת הבחירות הנוכחית היה הכלכלה האמריקאית ואחוז האבטלה גבוה במדינה, שעומד נכון לחודש אוקטובר על 7.9%. בשל כך יהיה מעניין לבדוק למי מתכוונים המובטלים במדינה להצביע בבחירות.

רשת הטליוויזיה CNBC ביצעה סקר שבדק את הנושא הזה בדיוק וחזרה עם תוצאות מפתיעות יחסית. על-פי תוצאות הסקר, 26% מהנשאלים ענו כי ב-4 השנים האחרונות הם בעצמם או אחד מבני הבית פוטרו. אך התוצאות המעניינות באמת מתקבלים כשבודקים את התפלגות התוצאות.

בין אלה שפוטרו או אחד מבני ביתם פוטר נרשמת חלוקה כמעט שווה בין התמיכה שלהם בנשיא ארצות-הברית ברק אובמה למועמד הרפובליקני מיט רומני, בדומה לחלוקה הקיימת ברמה הלאומית - 48% הביעו תמיכה באובמה ו-48% שתמכו ברומני.

אך הנתון היותר מעניין, ואולי קצת מפתיע, הוא שבין אלה שפוטרו בעצמם 50% ענו שהם תומכים באובמה לעומת 45% שתומכים ברומני. בעוד שבמידה ומישהו אחר מבני הבית הוא זה שפוטר (ולא העונה לסקר) אז נרשמת מגמה הפוכה עם תמיכה של 51% ברומני לעומת 48% תמיכה לאובמה.