הרומן עם אמריקה ימשיך? בקהאם צפוי לרכוש 25% מהגלאקסי

לשחקן, שסיים רשמית את חלקו המקצועי ב-MLS עם שתי אליפויות והכנסות של 255 מיליון דולר, קיים סעיף בחוזה שיאפשר לו להשקיע בקבוצה

דייויד בקהאם סיים לפנות בוקר (א') באופן רשמי את הקדנציה שלו בכדורגל האמריקאי, לאחר שהוביל את קבוצתו, לוס אנג'לס גלאקסי, לזכייה באליפות ה-MLS השנייה שלה ברציפות. הגלאקסי גברו במשחק הגמר של הליגה 1-3 על יוסטון דינמו.

מה כעת צופן העתיד לכוכב האנגלי הוותיק? הקשר בן ה-37 צפוי לחזור לשחק כדורגל ביבשת אחרת, אם כי עדיין לא ברור היכן. כך או כך, הוא צפוי להמשיך להיות מעורב בכדורגל בארצות הברית גם מצד אחר לחלוטין: הצד העסקי.

על-פי עיתון "האינדיפנדנט", בחוזה המקורי של "בקס" שנחתם עם הגלאקסי ועם ה-MLS ב-2007, קיימת אופציה של השחקן לרכוש 25% מהחזקות המועדון, שניתנה לו כתמריץ על מנת לשכנע אותו בשעתו להגיע ל-MLS. לבקהאם יש בנוסף אפשרות לרכוש החזקות בקבוצה אחרת מהליגה האמריקאית, אבל מסתמן כי הוא יעדיף להשקיע בקבוצה בה שיחק בהצלחה בשנים האחרונות.

טרם ידוע מכמה כסף יאלץ בקהאם להיפרד על מנת לרכוש רבע מהמניות של הגלאקסי, אם כי השווי המוערך של הקבוצה עומד על כ-100 מיליון דולר. יש לציין כי בחודש שעבר נמכרה קבוצה פחות פופולרית ויותר קטנה מהגלאקסי בכדורגל האמריקאי, DC יונייטד, בתמורה ל-50 מיליון דולר.

הגלאקסי נשלטת על-ידי תאגיד AEG, שמחזיק בקבוצות ומתקני ספורט רבים בארצות הברית. הגלאקסי היא אחת הקבוצות הרווחיות היחידות ב-MLS.

לפי הערכות, בקהאם ישאף בהמשך הדרך, אם אכן ירכוש 25% מהגלאקסי, לגייס קבוצת משקיעים שתרכוש יחד איתו את כלל המניות של הקבוצה.

על-פי מגזין "פורבס", הכניס בקהאם בשש השנים שלו בכדורגל האמריקאי כ-255 מיליון דולר, משכרו בגלאקסי, בונוסים, זכויות מסחריות על מכירת מוצרים הנושאים את שמו, ספונסרים ומפרסמים שונים.