חברת מועצת הכבלים: להוריד את הסדרה "אופוריה"

אורלי יחזקאל טוענת כי "אופוריה", המשודרת בהוט, "מציגה את הנוער באור שלילי וחייבת לרדת מהמסך" ■ הוט: הסדרה מסווגת 18+ ומשודרת אחרי 22:00

חברת מועצת הכבלים והלוויין, אורלי יחזקאל, דורשת דיון דחוף על הסדרה "אופוריה" המשודרת בחברת הכבלים הוט. ל"גלובס" נודע כי יחזקאל קוראת להוריד את הסדרה לאלתר מהמסך, לאור העובדה שהיא פוגעת, לדבריה, בנוער.

לטענת יחזקאל, יו"ר החברה לפיתוח מזרח ירושלים ובעבר מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, "הסדרה מציגה את הנוער שלנו באור נורא שלילי, כנוער שעוסק בסמים סקס ואלימות, ללא עתיד ואחראי מבוגר. זו סדרה קשה, לא חינוכית שלא מתאימה כלל וכלל. אולי מישהו רצה לזעוק משהו, אבל לטעמי הוא פספס והחטיא את המטרה.

"הסדרה חייבת לרדת מהמסכים. למרות שהצפייה היא לגיל 18 ומעלה, היא משודרת ב-VOD, ומשם צריך להוריד אותה. מה שמפריע לי זה שיש שם את רוני דלומי, שאמורה להוות דוגמה, והיא משחקת מסוממת סדרתית".

הסדרה "אופוריה" מבית טדי הפקות, שיצרו רון לשם, דפנה לוין ודניאל אמסל, עוסקת בחבורה של בני-נוער המתקיימים בעולם קיצוני ללא הורות. הסדרה משודרת בחברת הכבלים וזכתה לביקורות נלהבות.

לדהברי יחזקאל, "כאימא לנער מתבגר, אני מבקשת לעשות בדיקה מחודשת על גילאי השחקנים ולראות האם הם כשירים לשחק בתפקידים האלה. יש שלטי חוצות של נער עם נשק ביד. מיד כשראיתי את הפרומו ביקשתי דיון דחוף, ולצערי זה לא קרה. לכן השבוע כתבתי מכתב וביקשתי להוריד את הסדרה מהמסך עד שנבדוק לעומק את הנושא. לא יכול להיות מצב שסדרה כזו תעלה לאוויר".

"נקודת מבט אותנטית"

מהוט נמסר בתגובה: "הפנייה המדוברת לא התקבלה אצלנו, ובאשר לסדרה 'אופוריה', זוהי סדרת דרמה אשר שמה זרקור להורים שביננו, על כך שהנעורים הפכו לחוויה מסוכנת. האירועים בסדרה נכתבו, בין היתר, בהשראת רצח הנער רענן לוי, שנרצח בשנת 2004, במהלך בילוי במועדון אליו יצא עם חבריו.

"הסדרה מביאה נקודת מבט אותנטית אל החוויות שבני-נוער נחשפים להם מידי יום, דרך האינטרנט, ברחוב ובבית-הספר. לצילומי הסדרה קדם תחקיר מעמיק ויסודי שכלל ראיונות עם בני-נוער רבים. הסדרה מסווגת 18+ ומשודרת אחרי השעה 22:00".