מחריפה מלחמת המחירים בכ"ס: ירקות ב-9 אגורות

פתיחת סניף cost365 בכפר-סבא הציתה מלחמת מחירים בין הרשתות ■ יינות ביתן, יש ומגה הורידו מחירים מדי שעה ■ יינות ביתן מוכרת ק"ג עוף טרי בשקל: "אם צריך נילחם גם חודשים" ■ cost365: "נהיה יותר זולים בטווח הרחוק"

רמת המחירים בעיר כפר-סבא ירדה היום (ג') לשפל חסר תקדים בעקבות פתיחת הסניף השני ברשת cost365 של המשביר לצרכן, שהביאה למלחמת מחירים קשה באזור.

רשת יינות ביתן, הפועלת במרחק של כ-50 מטר בלבד מסניף cost365, הוזילה כבר בשעות הבוקר המוקדמות עשרות מוצרים, ואילו רשת "יש" של שופרסל השוותה את מרבית המחירים. במהלך היום המשיכו 3 הרשתות לשנות את המחירים מדי שעה, בהתאם לצעדי המתחרים.

עוף טרי ירד היום ביינות ביתן למחיר של 1 שקל בלבד לק"ג (בקנייה מעל 100 שקל), לאחר שהתברר כי ב-cost365 מתכוונים למכור ק"ג עוף ב-4.99 שקל לק"ג.

בתגובה להענקת 5 ק"ג ירקות חינם לחברי מועדון בקנייה מעל 150 שקל, הוזילה רשת יינות ביתן את המלפפונים, העגבניות, הגזר, הכרוב והחציל למחיר של 9 אגורות לק"ג בלבד (בקנייה מעל 100 שקל).

פרט לכך הוזילה יינות ביתן עשרות מוצרים נוספים, והיא מוכרת שישיית מי עדן ב-6.99 שקלים, אורז פרסי סוגת ב-4.99 שקלים, מילקי ב-2 שקלים, בשר טחון קפוא ב-14.99 שקל ועוד.

בשעות אחר-הצהריים רמת המחירים ברשתות בכפר-סבא הוסיפה לרדת.

ביינות ביתן אמרו ל"גלובס" כי הכוונה היא לתת מכת מחץ לסניף cost365 של המשביר, ומבהירים כי מבחינתם מלחמת המחירים אינה מוגבלת בזמן. "נמשיך להוביל את כפר-סבא ברמת המחירים. אם צריך, נילחם במשך חודשים ובכלל", אומר ערן וידר, סמנכ"ל מכירות ביינות ביתן.

ברשת "יש" הורידו במקביל את מחיר הירקות, הבשר והעוף. ברשת נמכר היום ק"ג בשר טרי קפוא ב-14.99 שקל, ואילו עוף בהכשר של עטרה וכן שניצל וכרעיים נמכרים במחיר של 14.99 שקל בלבד, וזאת לצד שורה ארוכה נוספת של מבצעים.

גם ברשת מגה יישרו קו והוזילו את העוף ל-1 שקל ומגוון של ירקות ל-9 אגורות (בקנייה מעל 100 שקל).

למרות ההצהרות כי לא יגיבו לכל צעד של המתחרים, אלא ילכו לפי האסטרטגיה עליה הוחלט, ב-cost365 הוזילו בצהריים עוד שורת מוצרים למחיר של 3.65 שקל בלבד, ובכלל זה ליטר שמן קנולה, קוטג' של תנובה או טרה, ק"ג קמח וטונה פוסידון.

cost365: "אנחנו עובדה קיימת"

במהלך היום זרמו מאות קונים לסניפי cost365 ויינות ביתן, ואילו סניף "יש" זכה למיעוט של קונים. בתגובה לכך החלה רשת "יש" להפעיל כרוז בכביש הראשי, שבו הכריז מנהל הסניף על רמת המחירים במשך שעות ארוכות. גם cost 356 הפעילו במהלך היום כרוז עם רכב ממותג שהכריז על המבצעים.

יו"ר קבוצת המשביר, רמי שביט, אמר היום ל"גלובס" כי הרשת היא עובדה קיימת. "מה חושבים ביינות ביתן, שנסגור? אנחנו עובדה, ואף אחד לא ייתן לנו מכת מחץ", אמר. "המחירים אצל המתחרים לא משנים. אנחנו מסתכלים בראייה ארוכת-טווח, ולטווח הרחוק נהיה יותר זולים, נקודה. זה היה צפוי. הם מגיבים כרגע לפתיחה, וזה בסדר, אבל את המלחמה מנצחים בהרבה קרבות קטנים".