דמוקרטיה: אוהדי הסאונדרס הצביעו על הארכת כהונת הג'נרל-מנג'ר

מיזם האוהדים של קבוצת ה-MLS מסיאטל הגיע לנקודת השיא, כשחברי המועדון קבעו את עתידו של אדריאן הנאואר לקדנציה נוספת

ארבע שנים אחרי שהוקמה, ממשיכה סיאטל סאונדרס לחפש הופעה ראשונה בגמר ה-MLS (השנה היתה הכי קרובה - העפילה לגמר הקונפרנס המערבי שם הפסידה ללוס אנג'לס גלאקסי). אבל כל זה לא מנע מאוהדי הקבוצה להחליט להעניק לגנ'רל-מנג'ר אדריאן הנאואר להמשיך בתפקיד ארבע עונות נוספות באמצעות הצבעה מיוחדת אותה קבעו האוהדים.

הסאונדרס הוקמו ב-2009 בדומה למודל קבוצת האוהדים של ברצלונה. אלא שעם הקמתה הוחלט כי המעורבות של האוהדים בקבוצה תהיה גדולה אף יותר: אחת ל-4 שנים - החל מ-2012 - תיערך הצבעה במסגרתה יקבעו האוהדים המחזיקים בכרטיס מנוי את זהות הג'נרל-מנג'ר לארבע השנים הבאות. בסוף השבוע התקיימה הצבעת האוהדים הראשונה אי פעם בספורט האמריקני, ובה זכה אדריאן הנאואר ברוב של 96% מהצבעת האוהדים להמשיך בתפקיד קדנציה נוספת. 13,271 אוהדים תמכו בהנאואר לקדנציה נוספת, רק 504 דרשו את החלפתו.

מי שהביא את המודל הברצלונאי לסאונדרס הוא הקומיקאי דרו קארי, שב-2007 ביקר בבירה הקטאלונית שם שמע לראשונה על מודל האוהדים של קבוצת הכדורגל. קארי הסכים להיות אחד מהמשקיעים בקבוצה בעת הקמתה, בתנאי שאוהדי הסאונדרס שיחזיקו בכרטיס מנוי יוכלו לקבוע מי יהיה הנשיא והג'נרל מנג'ר של הקבוצה. ההצבעה הראשונה, כאמור, נערכה בסוף השבוע האחרון.

הסאונדרס מובילים את ה-MLS בארבע העונות האחרונות מבחינת ממוצע קהל למשחק. 2012 היתה עונת השיא, עם 43,144 צופים במשחק - הנתון הגבוה מאז הוקמה הליגה ב-1996.