לאן נעלמים אוהדי הפוטבול בארצות-הברית?

כמות הצופים במשחקי ה-NFL צנחה ב-5% בשנים האחרונות; הסיבות? נוחות גדולה יותר בצפייה ביתית, וגם זינוק של 17% במחירי הכרטיסים מאז 2007

במובן מסוים, ה-NFL רושמת בארצות הברית פופולריות גבוהה מאי פעם: הרייטינג הממוצע של שידורי ליגת הפוטבול בטלוויזיה צמח ב-15% במהלך חמש השנים האחרונות. הסופרבול האחרון נצפה על-ידי 111.3 מיליון צופים בממוצע, והפך למשדר הנצפה ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקאית.

עם זאת, ראשי הליגה מודאגים מהירידה המתמדת בכמות הצופים שמגיעים למגרשים: למרות עלייה קלה של 1% בקהל הממוצע העונה (67,586 צופים למשחק, על-פי ESPN), בסך הכל נרשמת ירידה של 5% מאז 2007.

באתר thedailybeast מציעים שני הסברים עיקריים לעניין הזה. הראשון, עלייה מתמדת במחירי הכרטיסים. מחיר כרטיס ממוצע ל-NFL השנה עומד על 78.38 דולר, עלייה של 2.5% לעומת השנה שעברה, וזינוק של 17% לעומת 2007, אז כרטיס עלה בממוצע 67.11 דולר. יש לציין כי בדיוק ב-2007, בה נרשם שיא הקהל בכל הזמנים ב-NFL, החל המשבר הכלכלי.

ג'ון גרינברג מ-Team Marketing Report, חברת המחקר שעוקבת אחרי מחירי הבילוי עבור אוהדים בספורט האמריקאי, אומר: "בכל שנה אני תוהה, איפה זה ייגמר? עד לאיפה יעלו מחירי הכרטיסים? אמורה להיות איזושהי תקרת מחירים, אבל בפועל אין דבר כזה. כל עוד לכל לקבוצות יהיו רק שמונה משחקי בית בשנה (בעונה הרגילה), המחירים יישארו גבוהים כי הקבוצות ירצו למקסם את ההכנסות מהמשחקים המעטים האלו".

אגב, מחיר "יום בילוי" משפחתי במשחק פוטבול, שכולל אוכל, חניה לרכב ורכישת מוצרים נלווים מלבד כרטיסים - מוערך ב-600 דולר.

במקביל ליוקר העולה של רכישת כרטיסים למשחקי NFL, "חוויית הצפייה הביתית ממשיכה להשתפר", מסביר דובר ה-NFL, בריאן מקארתי, במה שמקשה על הליגה להביא אוהדים לאצטדיונים. "רוב המשחקים שלנו משודרים בחינם בטלוויזיה, בשונה מליגות ספורט אחרות. האנשים נשארים בבית לראות את המשחקים על מסכי ה-HD בגודל 50 אינץ' שלהם... יש להם גישה מהטלוויזיה לתוצאות בזמן אמת, וכמובן את הנוחות הביתית".