נורקוויסט: "העלאת מסים על עשירים - לא נחשבת פשרה"

הפעיל השמרני טען אתמול בראיון לרשת CNBC כי הבעיה בארצות הברית הינה הוצאות הממשל הגבוהות ולכן אין כל סיבה להעלאת מסים ■ "כל מה שאובמה עשה ב-4 השנים האחרונות היה לזעוק להעלאת מסים"

כשנורתו רק 3 ימים למה שמכונה "הצוק הפיסקלי" הרפובליקנים יוצאים בניסיון כמעט אחרון למנוע את העלאת המסים הצפויה על עשירי ארצות הברית. גרובר נורקוויסט, שמרן ונשיא ארגון "Americans for Tax Reform" התומך ברפורמה במערכת המס בארצות הברית, יצא אתמול נגד התוכנית המוצעת של אובמה להעלאת המסים על העשירים.

נורקוויסט התארח אתמול ברשת CNBC וטען כי על מנת לטפל בבעיית החוב של ארצות הברית על הממשל הפדראלי לקצץ בהוצאות שלו ולא להעלות מסים על עשירים. "אם אתה שם את העלאת המסים על השולחן, אז בפועל אין הגבלה על הוצאות הממשלה", אמר נורקוויסט במהלך הראיון וסיפק דוגמאות מתקופות שונות בהם הייתה העלאת מסים על עשירים אך הוצאות הממשלה כלל לא הושפעו.

"כל מה שאובמה עשה ב-4 השנים האחרונות היה לזעוק להעלאת מסים על מנת שיוכל להמשיך לבזבז יותר כספים", אמר נורקוויסט. "הפעם היחידה שהצלחנו להעמיד אותו במקומו היה בזמן משבר תקרת החוב". נורקוויסט טען כי העלאת מסים אינה נחשבת לפשרה כי הבעיה הינה הוצאות הממשל הפדראלי.

נשיא ארגון "Americans for Tax Reform" הציע מתווה לפתרון סוגיית הצוק הפיסקלי וטען שעל הסנאט בארצות הברית להציג הצעת תקציב, להשוות אותה עם ההצעה שיעבירו הרפובליקנים בקונגרס ואז לנסות לגשר בין שתי הצעות התקציב. נורקוויסט אמר גם כי כל העלאה עתידית בתקרת החוב של ארצות הברית צריכה להיות מלווה בקיצוץ בהוצאות הממשלה בסכום זהה.