G גרופ במו"מ מתקדם לרכישת מניות בענבר-מרחב-ניסן

במקביל מתקיימים מגעים בין ענבר-מרחב-ניסן לבין סוכנות הפרסום הבינלאומית יורו, אך אין סתירה בין שני המהלכים

חברת G גרופ מקיימת מגעים מתקדמים לרכישת מניות במשרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן - כך נודע ל"גלובס". במידה שהמהלך ייצא לפועל, הוא אמור להפוך את G גרופ לשותפה משמעותית במשרד הפרסום.

עוד נודע, כי המו"מ בין הצדדים מתקדם במקביל למו"מ שמנהל ענבר-מרחב-ניסן עם קבוצת יורו הבינלאומית, שמטרתו למזג את פעילות הפרסום של יורו ישראל לתוך ענבר-מרחב-ניסן. האפשרות שעומדת בשלב זה על הפרק היא הסכם ייצוג (affiliation) בין הסוכנות הבינלאומית למשרד.

יצוין, כי אין סתירה בין העסקה המתוכננת עם G גרופ, לזו המתוכננת עם יורו הבינלאומית.

יורו ישראל היא תוצר של חיבור הפעילות של מה שבעבר היה משרד הפרסום יורו, עם חברת היח"צ ארד תקשורת. על-פי המתווה שנבחן כעת, מניות החברה יוחזרו לאיל ארד וליובל ארד, כך שהיא תחזור להיות בבעלותם המלאה, ואילו פעילות הפרסום תועבר עם השם יורו לענבר-מרחב-ניסן.

ענבר-מרחב-ניסן מבצע מזה כשנתיים צעדים עסקיים שנועדו להפוך אותו למשרד בינוני-גדול. המהלכים כוללים גיוס כוח אדם מקצועי אך גם מהלכים אסטרטגיים כמו רכישת משרד הפרסום לין&לין לפני כשנתיים, שהוטמע בהצלחה לתוך פעילות המשרד.

נראה, כי בענבר-מרחב-ניסן חושבים אסטרטגית בבחינת השותפים הפוטנציאליים של המשרד. איל גרינברג מבעלי G גרופ, שמולו מתנהל המו"מ, אמור להיות מעין "מוריד גשם" למשרד, מישהו שקשריו האישיים והמשפחתיים אמורים לפתוח דלתות שהדור הצעיר של משרדי הפרסום מתקשה לעיתים לפתוח. לעומת זאת, יורו אמורים להיות קשר מקצועי בינלאומי שיכול להביא תקציבים בינלאומיים אך גם מתודות ושיטות עבודה מחו"ל.

G גרופ היא קבוצת תקשורת המוחזקת בחלקים שווים על-ידי איל ויפית גרינברג (50%) וגילי כהן ואור לובושיץ (50% באמצעות גלעד תקשורת). הקבוצה במתכונתה הנוכחית החלה לפעול ב-2007, על בסיס מה שהיה עד אז קבוצת ג. יפית. החברה שינתה שם ועברה שינוי ארגוני מתוך מטרה להעמיק את פעילויותיה לתחומי תקשורת חדשים המשיקים לעולם הפרסום. אז גם נעשה החבירה לגלעד תקשורת, שבעליה שותפים היום בקבוצה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי היקף הפרסום של יורו תל-אביב עמד במחצית הראשונה של 2012 על כ-21 מיליון שקל. ענבר-מרחב-ניסן סיים את 2009 עם היקף פרסום של כ-42.4 מיליון שקל. ב-2010 גדל המשרד ל-62 מיליון שקל וב-2011 עמדו היקפיו על כ-63.4 מיליון שקל.

ירון מרחב אישר את הידיעה. מ-G גרופ לא נמסרה תגובה עד כה.