לראשונה: אסם יוצאת בקמפיין פרסומי ב-WhatsApp

הקמפיין לחיזוק המותג "מנה חמה", בהשקעה של 300 אלף שקל, פונה לבני-נוער באמצעות סרטונים קצרים בווטס-אפ וכן בפייסבוק, באינסטגרם וביו-טיוב

חברת אסם יצאה אתמול (א') לראשונה בקמפיין פרסומי דיגיטלי ב-WhatsApp לחיזוק המותג "מנה חמה". הקמפיין, שמתוכנן להימשך כחודש בהשקעה של 300 אלף שקל, פונה לכ-100 בני-נוער בגילאי 15-12, מובילי דעה (כאלה שפעילים מאוד בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות), שאליהם יועברו מספר סרטונים קצרים בווטס-אפ וכן יופצו בפייסבוק (לצפייה בעמוד), באינסטגרם, וביו-טיוב.

באסם, באמצעות משרד הפרסום TEENK (טינק), מסבירים כי הם זיהו את הפוטנציאל הקיים בווטס-אפ כפלטפורמה חינמית להעברת מסרים פרסומיים, שעשויה להביא לחשיפה רבה בקרב קהל היעד המוגדר. לכל אחד מבני-הנוער שנבחרו יש בממוצע 5 קבוצות בווטס-אפ, כשבכל קבוצה 30 חברים.

לפי תחזיות של טינק, לקמפיין תהיה חשיפה בקרב כ-15,000 בני-נוער במעגל ההפצה הראשוני, ובתקווה שהם יפיצו אותו בצורה ויראלית - עד ל-50,000 צפיות רק באמצעות רשת הווטס-אפ. הפרויקט ילווה גם בקמפיין טלוויזיוני.

בני-הנוער הפעילים בקמפיין שייכים לקהילת "הבאזרים" של משרד הפרסום TEENK, והם מתוגמלים על פעילות של שיתוף תכנים.

לדברי יניב ויצמן, מנכ"ל TEENK ויוזם הפרויקט, לא נדרש לקמפיין אישור רגולטורי כלשהו או תמלוגים כלשהם לווטס-אפ העולמית, עקב היותה רשת שיתוף חינמית. באותו הקשר, גם חוק הספאם לא חל במקרה הזה, גם מכיוון שמדובר בבני-נוער שמסכימים להשתתף בפרויקט.

בעמוד הפייסבוק של הפרויקט אסם השיקה את קהילת "מנה חמה", בנוסף לאפליקציה המסונכרנת לאינסטגרם. בדף תהיה תחרות בה יבקשו מהגולשים לסדר את המנה החמה על צלחת, או בשפת השפים - "לצלחת", לעלות לאינסטגרם ולפייסבוק תמונות, והזוכים יזכו בטיסה וכרטיס להופעה של ריהאנה.

לדברי איילת תורן, מנהלת שיווק בחטיבה הקולינארית של אסם, "הקמפיין עונה על הצורך של בני-הנוער לארוחה מהירה במינימום השקעה. בחרנו להעביר את המסר באמצעות מספר סרטונים קצרים, בכיכובם של ניקי גולדשטיין וכוכבי הרשת רוי ומישל, המתארים את חיפושי 'השף העייף' אחר המנה המוצלחת ביותר. הסרטונים הופקו תחת הסלוגן 'אויש תנוחו', ואנו מאמינים כי הם צפויים להשתלב בשיחות ובעמודי פייסבוק של בני הנוער".

לדברי ויצמן, "בני-נוער הם אחד מקהלי היעד שהכי קשה לתפוס את תשומת-ליבם, והפלטפורמות הרלוונטיות עבורם מתחלפות במהירות. את המסנג'ר והאייסיקיו החליף הפייסבוק, שגם לו כבר יש מתחרים בצורת האינסטגרם (שייכת לפייסבוק), הווטס-אפ והטאמבלר. בזכות העבודה שלנו עם אלפי מובילי דעה, אנחנו מצליחים להישאר מעודכנים ולתת להם לבחור את הפלטפורמה הרלוונטית ביותר כדי לספר את סיפור המותג לחברים שלהם".

לווטס-אפ יש למעלה מ-100 מיליון משתמשים פעילים מדי יום, ממאות מדינות בעולם, והיא מכסה כ-750 רשתות סלולר. האפליקציה זמינה למשתמשי אייפון, אנדרואיד, בלבקרי, נוקיה ו-ווינדוס פון. ב-31 בדצמבר החברה רשמה שיא חדש של 18 מיליארד הודעות ביום אחד.

נכון לסוף אוקטובר 2011, המועד האחרון בו ווטס-אפ פירסמה את המספרים שלה רשמית, נשלחו באפליקציה כמיליארד הודעות ביום - 41.7 מיליון הודעות בשעה, 694.4 אלף הודעות בדקה וכ-11.6 אלף הודעות בשנייה.

ווטס-אפ ממוקמת כרגע במקום 2 בין האפליקציות הפופולריות בתשלום באפ-סטור בארה"ב, שם היא נמכרת תמורת דולר אחד. בחנות אפליקציות האנדרואיד (גוגל פלי) היא מוצעת בחינם בשנה הראשונה ואחר-כך תמורת דולר.

צפו באחד הסרטונים לדוגמה