BT רוכשת את ערוצי הספורט של ESPN בבריטניה ובאירלנד

ענקית התקשורת בריטיש טלקום ממשיכה להתחמש לקראת השקת ערוצי הספורט הייעודיים שלה בקיץ הקרוב ■ העסקה מוערכת בעשרות מיליוני ליש"ט

ענקית התקשורת הבריטית BT (בריטיש טלקום) ממשיכה להשקיע הון בזכויות שידור ספורטיביות. החברה, שמפעילה את BT Vision - שירותי טלוויזיה בכבלים ובטכנולוגיית IPTV, ונהנית נכון לדצמבר 2012 מכ-771 אלף בתי אב מנויים ברחבי הממלכה, הודיעה על רכישת ערוצי הספורט של ESPN בבריטניה ובאירלנד, בעסקה שמוערכת בעשרות מיליוני ליש"ט.

העסקה מגיעה במסגרת ההתחמשות של BT בזכויות שידור יוקרתיות לקראת השקת ערוצי ספורט ייעודיים בפלטפורמה שלה בקיץ הקרוב.

זכויות הדגל יהיו שידורי הפרמיירליג, עליהן שילמה החברה לליגת הכדורגל האנגלית 738 מיליון ליש"ט, בהסכם שיבטיח לה 46 משחקים בעונה בין השנים 2013-2016. בנוסף, שילמה 152 מיליון ליש"ט עבור שידורי ליגת הראגבי האנגלית למשך 4 שנים.

כמו כן, החברה צירפה BT לפורטפוליו שלה גם שידורים מליגות הכדורגל הבכירות של צרפת, איטליה, ברזיל וארצות-הברית, וזכויות על טורנירי טניס מהסבב העולמי לנשים (WTA).

העסקה עם ESPN תבטיח ל-BT את הזכויות שהיו שייכות עד היום לרשת הספורט האמריקאית: הגביע האנגלי בכדורגל, הליגה הסקוטית בכדורגל והבונדסליגה הגרמנית.

ב-BT כבר הצהירו כי ימשיכו לטלטל את השוק הבריטי, בו שולטת מפעילת הטלוויזיה בלווייןSky של רופרט מרדוק, ועל-פי "הגרדיאן", BT תתמודד גם על זכויות של שידורי ליגת האלופות, הגביע האנגלי ומשחקיה הבינלאומיים של נבחרת אנגליה - כשאלה יצאו למכרז.

ההחלטה של ESPN לצאת מהשוק הבריטי הגיעה בעיקר לאור ההפסד של הרשת, שנמצאת בבעלות דיסני, ל-BT במכרז האחרון על שידורי הפרמיירליג. ל-97 העובדים של ESPN בריטניה תוצע האפשרות לעבור לעבוד במחלקת הספורט של BT.

מניות BT, שנסחרות בלונדון, קפצו במהלך השנה האחרונה בקרוב ל-23%, הרבה בזכות ההחלטה לתקוע יתד בתחום שידורי הספורט. שווי השוק של התאגיד עומד 20.9 מיליארד ליש"ט. הרווח הנקי של החברה, שמעסיקה כ-89 אלף עובדים, עמד בשנת הכספים 2012 על 2.003 מיליארד ליש"ט.