שוק הלפטופים בישראל: לנובו הדיחה את Dell מהפסגה

כך לפי נתונים שאספה חברת המחקר IDC ישראל שמתפרסמים לראשונה ב"גלובס" ■ לנובו תפסה נתח שוק של 21.2% לעומת 16.3% ב-2011

חברת לנובו הסינית הצליחה להפוך ב-2012 לשחקנית המובילה בשוק המחשבים הניידים בארץ, כך לפי נתונים שאספה חברת המחקר IDC ישראל. לנובו הדיחה מהצמרת את Dell ותפסה נתח שוק של 21.2% לעומת 16.3% ב-2011.

חברת אסוס מדורגת במקום השני עם נתח שוק של 17% לעומת 12.2% ב-2011. ענקית המחשבים HP מדורגת במקום השלישי עם נתח שוק של 15.3% לעומת 17.1%. חברת דל, שממוקמת במקום הרביעי, החזיקה ב-2012 נתח שוק של 15.2% לעומת 21.3% ב-2011. סמסונג שומרת על הדירוג שלה במקום החמישי עם נתח שוק של 9.6% לעומת 9.3%.

מכירות הלפטופים ירדו ב-2012. אשתקד נמכרו 426,526 יחידות, לעומת 509,905 יחידות ב-2011 . בניגוד לקטגוריית הלפטופים, בתחום הטאבלטים המכירות עלו. בשנה שהסתיימה נמכרו 225,767 טאבלטים, כאשר ב-2011 המכירות עמדו על 187,749 מכשירים. התחזקות הטאבלטים באה על חשבון הלפטופים. "אנשים נאלצים לבחור איזו טכנולוגיה הם רוצים", אומרת שי הורוביץ, אנליסטית ב-IDC ישראל, "הטאבלטים מחליפים בעיקר לפטופים, בגלל השיפור ביכולות של מעבדי התמלילים שלהם. אנחנו נראה אותם עושים קניבליזציה בעיקר למחשבים הניידים".

אפל היא עדיין מלכת הטאבלטים בישראל עם דגמי האייפד שלה. אפל הובילה את השוק בישראל ב-2012 עם נתח שוק של 49.9%, פחות מ-56.2% ב-2011. סמסונג נמצאת עדיין במקום השני עם 20.1% לעומת 18.9%. אסוס עדיין שומרת על מיקומה השלישי בדירוג עם נתח שוק של 11.7% לעומת 5.9%.

שוק המחשבים הניידים
 שוק המחשבים הניידים