הדאו בשיא - מה עכשיו? "כשהתיקון יגיע הוא יהיה חד וכואב"

מדד הדאו ג'ונס נסחר בשיא של כל הזמנים - מעל 14,200 נקודות ■ סוחר מניות: "הסיכון האמיתי למשקיעים כעת הוא גל הירידות הניצב בפתח" ■ ג'ים קריימר: קשה לי לראות את המשקיעים יוצאים כעת מהשוק

בעוד מדדי המניות המרכזיים בוול סטריט נסחרים סביב הגבוה היומי ומדד הדאו ג'ונס שבר את השיא של כל הזמנים כאשר חצה את רמת ה-14,200 נקודות, המשקיעים תוהים לאן מועדות פני השווקים כעת? האם גל העליות ימשך, חרף הסיכונים בשווקים, או שמא גל ירידות מחכה מעבר לפינה?

מאז תחילת 2013 טיפס מדד הדאו ב-9%, יותר מהעלייה שהוא רשם בשנת 2012 - 7.3%. את מניות ה"בלו-צ'יפ" הנסחרות במדד מובילות HP ויונייטד טכנולוג'יקס .

"הסיכון האמיתי למשקיעים כעת הוא גל הירידות הניצב בפתח, משום שכאשר השווקים יבצעו פניית פרסה, התיקון יהיה חד וכואב", אומר גורדן צ'רלופ, סוחר מניות בחברת רוזנבלט. "השווקים עלו מהר והרבה מדי כך שזה יהיה בריא אם יהיה תיקון מסויים".

"'הקוסם מארץ ה'פד' בן ברננקי עשה עבודה מצויינת בניפוח השווקים אך השאלה היא כיצד 'הקוסם' יוציא את הסיכה מהבלון מבלי לפוצץ אותו?", טוען צ'רלופ. "השוק יוצא משליטה וה'פד' חייב למצוא דרך להצדיק את הרמות שאליהם השווקים הגיעו ולהאט את קצב רכישות האג"ח".

ומה אומר על כך ג'ים קריימר? הפרשן הכלכלי הבכיר של CNBC טוען כי קשה לו לראות כעת את המשקיעים יוצאים מהשווקים, שקיבלו "זריקת ביטחון" בימים האחרונים. קריימר גורס כי עבור משקיעים רבים דברי העידוד שהשמיע אמש גורו ההשקעות וורן באפט, תרמו לאווריה האופטימית. "הקושי כעת הוא הוא כיצד ניתן לומר לאנשים לצאת משוק המניות, כאשר הם שומעים על חדשות טובות בקוואלקום (הכריזה היום על הגדלת דיבידנד) או כאשר גוגל עושה הרבה כסף", דברי קריימר.

באפט אמר אתמול בראיון ל-CNBC כי לדעתו הקיצוצים הרוחביים לא צפויים לפגוע במידה ניכרת בכלכלת המדינה וכי הוא עדיין קונה במניות משום שזהו אפיק ההשקעה היחיד כיום עם הפוטנציאל למיקסום הרווחים.