UPS תשלם 40 מ' ד' בתמורה להפסקת חקירה נגדה בארה"ב

הרשויות בארה"ב חקרו את חברת המשלוחים בחשד שידעה כי היא עוזרת להפיץ תרופות לא חוקיות שמקורם בבתי מרקחת באינטרנט ■ החברה התחייבה בנוסף להקים מסגרת שתמנע דברים כאלה בעתיד

חברת המשלוחים הבינלאומית UPS הסכימה לשלם 40 מיליון דולר בתמורה לסיום החקירה הפדראלית שמתבצעת נגד החברה בחשד שהייתה שולחת תרופות שנמצאות תחת פיקוח עבור בתי מרקחת שפעלו באינטרנט בצורה לא חוקית.

על פי הודעה שפרסם משרד המשפטים האמריקאי היום, חברת המשלוחים הסכימה החברה לחתום על מסמך שבו נמנעות הרשויות בארצות הברית מלהגיש תביעה נגד החברה בתמורה להקמת מסגרת מיוחדת שתמנע מ-UPS לבצע בעתיד משלוחים עבור בתי המרחקת המקוונים הלא-חוקיים. על פי סוכנות "בלומברג", ההסכם בין הצדדים תקף למשך שנתיים וכולל שיתוף פעולה עם הרשות למלחמה בסמים (Drug Enforcement Administration).

החקירה נגד UPS מתייחסת לתקופה שבין השנים 2003 עד 2010 במהלכן ידעה החברה באמצעות העובדים שלה כי בתי מרקחת שפועלים באינטרנט היו משתמשים בשירותי השילוח שלה על מנת להפיץ תרופות שחייבות במרשם, ללא מרשם. על פי המסמך של משרד המשפטים האמריקאי, ב-UPS לא סגרו את החשבונות של בתי המרקחת הללו למרות שידעו על אופי הפעילות שלהם.

במכתב שהיה מצורף למסמך שפרסם משרד המשפטים נכתב כי נהגי חברת המשלוחים היו מוסרים את החבילות שהתבקשו לשלוח בחניונים כמו גם בצדי הכבישים המהירים.