מארק פאבר: אם הראלי בשווקים יימשך - הסיכוי לקריסה ייגבר

את הדברים אמר פאבר אתמול במהלך ריאיון לרשת CNBC ■ פאבר אמר כי מספר מניות משמעותיות שתמכו בשוק השורי שהתפתחת כאן ב-5 השנים האחרונות קורסות בתקופה האחרונה

מחבר דוח ה-"Gloom, Boom & Doom" מארק פאבר התראיין אתמול לרשת CNBC וסיפק תחזית פסימית בנוגע לראלי בוול סטריט שהביא את הדאו ג'ונס וה-S&P 500 לשיאי נעילה חדשים. על פי פאבר, הקריסה בשוק צפוייה להתרחש מתישהו בחצי השני של השנה הנוכחית.

"אם נמשיך לנוע כלפי מעלה, אז הסיכוי לקריסה הולך וגובר", אמר פאבר אתמול בריאיון, כשהוא טוען כי הקריסה של שוק המניות קרובה מתמיד ושזה עלול "לקרות מתישהו בחצי השני של 2013.

פאבר אמר כי על פי החישובים שלו, השוק השורי בוול סטריט החל לפני כ-4 שנים בתמיכתן של מספר מניות משמעותיות שבתקופה האחרונה חווות "קריסה" כמו אורקל וחברת המשלוחים FedEx . "האם נוכל להמשיך בעלייה עם מספר מועט של מניות כמו פרוקטר אנד גמבל , ג'ונסון אנד ג'ונסון וול-מארט ? יכול להיות", אמר פאבר. "ייתכן מאוד שנראה את מדד ה-S&P 500 שובר שיאה נעילה נוסף, אך זה יקרה כשמספר מועט ביותר של מניות הכלולות במדד רושמות שיאים חדשים". לבסוף פאבר הזהיר שזה לא הזמן הטוב ביותר לקניית מניות.

לקראת סוף הריאיון סיפק פאבר תחזית פסימים אפילו יותר כשאמר שהוא חושש ממשבר כלכלי עולמי יותר מהמשבר של שנת 2008 - משבר שיוביל לקריסת האמון במערכת ולהפלת מספר ממשלות ברחבי העולם. פאבר גם התייחס למתיחות הגוברת בין צפון קוריאה לבין שכנתה מדרום וארצות הברית וטען כי צפון קוריאה לא פועלת לבד ושהיא נהנית מהסיוע של סין בכך.