נתון מאכזב בסין: מדד מנהלי הרכש של HSBC מתחת לצפי

האומדן המקדים שפורסם על ידי HSBC ו-Markit Economics הצביע על נתון של 50.5 נקודות

בורסות אסיה יורדות הבוקר (ג') לאחר פרסום נתון האומדן הראשוני למדד מנהלי הרכש בסין לחודש אפריל, אשר הציג נתון מאכזב ביחס לנתוני חודש מארס ולציפיות בשוק.

סקר מדד מנהלי הרכש לחודש אפריל, ה-PMI, שפורסם על ידי HSBC ו-Markit Economics הצביע על נתון של 50.5 נקודות - וזאת לעומת קריאה סופית של 51.6 נקודות בחודש מארס. 11 אנליסטים בסקר "בלומברג" ציפו גם כן לנתון גבוה יותר, כאשר ממוצע תחזיותיהם עמד על 51.5 נקודות.

נזכיר כי נתון מעל ל-50 נקודות מצביע על התרחבות הפעילות, בעוד נתון מתחת ל-50 נקודות מצביע על התכווצותה.

הנתון המדובר מצטרף לשטף נתונים מדאיגים באשר להאטה בסין, ובראשם אומדן הצמיחה הראשון לרבעון הראשון של 2013 בסין, אשר פורסם בשבוע שעבר והצביע על צמיחה של 7.7% "בלבד". בשוק ציפו לצמיחה של 8%, לאחר צמיחה של 7.9% ברבעון הרביעי של 2012.

למרות זאת, נגיד הבנק המרכזי בסין, ז'ו קסיאוצ'ואן, התייחס השבוע לנתוני הצמיחה וציין כי נתון של 7.7% הוא "נורמלי", והבהיר כי יש להוריד הציפיות בנושא. בינתיים, אנליסטים ממשיכים להיות מודאגים מהתמונה הגדולה: בשנת 2012 צמחה כלכלת סין בכ-7.8%, קצב הצמיחה האיטי ביותר במדינה מאז שנת 1999, ואין סימנים כי שנת 2013 צפויה להיות טובה יותר.

לאור הנתונים המאכזבים, מורידים בנקי השקעות את תחזיות הצמיחה לכלכלת סין. ב-JP מורגן צופים כי כלכלת סין תצמח בכ-7.8% (שנתי) ב-2013, לעומת תחזית קודמת של 8.2%. ב-RBS הורידו היום גם כן תחזיות לכלכלה השנייה בגודלה בעולם, וצופים צמיחה בשיעור של 7.8% השנה, לעומת תחזית קודמת של 8.4%.

"הנתון הזה ממשיך להצטרף לתמונה המורכבת מצבעים כואבים של האטה", אמר יאו ווי, כלכלן בסוסייטה ג'נרל. "ממשלת סין צריכה לסייע לתרגם תנאי הנזילות המקלים לצמיחה אמיתית במדינה".