BDI: הישראלים מעדיפים להזמין חופשה אצל סוכן נסיעות

עפ"י BDI, על אף שהמחירים המוצעים ע"י סוכנויות הנסיעות לרוב גבוהים יותר מאשר המחירים באינטרנט, הלקוחות חשים יותר ביטחון בהתנהלות מול קול אנושי

הזמנת חופשה באינטרנט? הישראלים עדיין מעדיפים את סוכן הנסיעות - כך עולה מבדיקה שערכה חברת המידע העסקי BDI.

על-פי BDI, על אף שהמחירים המוצעים על-ידי סוכנויות הנסיעות לרוב גבוהים יותר מאשר המחירים באינטרנט, הלקוחות חשים יותר ביטחון בהתנהלות מול קול אנושי, וסוכנות בארץ הנותנת את ההרגשה שיש כתובת במקרה של חוסר שביעות-רצון.

מבדיקה נוספת שערכה BDI עולה כי הכנסותיהן של סוכנויות הנסיעות הסתכמו בשנת 2012 ב-16 מיליארד שקל, עלייה של כ-2% בהשוואה לשנה קודמת.

על אף הגידול בהכנסות, מספר הסוכנויות ירד ב-12 השנים האחרונות ב-44%. ב-BDI מסבירים זאת במספר רב של מיזוגים ורכישות בענף, מגמה שככל הנראה מיצתה את עצמה, כשחברות מבוססות יותר רוכשות חברות קטנות, וכן במספר משמעותי של חברות שחדלו לפעול.

"הסיבה למגמה זו היא התחרות הגבוהה ושולי הרווח הנמוכים, בצד מעבר של הלקוחות לרכישות במוקדים טלפונים ואינטרנט", אומרת תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-BDI.

על-פי BDI, סוכנויות הנסיעות המובילות בשוק הן איסתא ליינס, אמסלם תיירות ונופש, אשת טורס, קשרי תעופה, דיזנהאוז-יוניתורס, אופקים נסיעות ותיירות, אופיר טורס, השטיח המעופף, הדקה ה-90 ואגד תיור ונופש.

כמו כן, שיעור הרווח הגולמי בענף מהווה כ-8%-11% מסך העסקאות של החברות הפועלות בענף. מוערך גם כי שיעור הרווח התפעולי בענף מהווה כ-1%-2.5% מסך העסקאות של החברות הפועלות בענף. כשסוכנות הנסיעות משמשת כמתווכת ומשווקת ללקוחות הענף מוצרים כגון כרטיסי טיסה, שיעור העמלה עומד על 7%-10% מסכום העסקה.

ב-BDI מעריכים כי היקף עסקאות חברות התיירות הגדולות בשנת 2012 מהווה כ-57% מהיקף העסקאות בענף. עוד עולה מהנתונים כי מכירת מוצרים מקטגורית כרטיסי הטיסה אחזה בנתח כספי של כ-60% מהיקף העסקאות בענף בשנת 2012 והסתכמה בכ-9.6 מיליארד שקל.

עוד עולה מהסקירה כי אשתקד נאמד היקף העסקאות בתיירות החוץ ב-10.88 מיליארד שקל, המהווה נתח כספי של כ-68% מסך העסקאות בענף. זאת, כשמחיר עסקה ממוצע בתיירות חוץ נע בטווח שבין 500 ל-800 דולר לנפש.

עוד עולה כי הרוב המוחלט של העסקאות, כ-69%, המהווים כ-11 מיליארד שקל, מתבצע באמצעות המוקדים הטלפונים. כמו כן, היקף העסקאות מתיירות חוץ במגזר הפרטי נאמד בכ-5.984 מיליארדי שקל, המהווים נתח כספי של כ-55% מסך העסקאות של תיירות חוץ בשנת 2012.

סוכנויות
 סוכנויות