הבעלים של מנצ'סטר סיטי על-סף רכישת קבוצת MLS בניו יורק

"הניו יורק טיימס" מדווח כי השייח' ישקיע 100 מיליון דולר ברכישת זיכיון להקמת קבוצה שתשחק ברובע קווינס, ותיקרא New York City FC

השייח' מנצור בין זאיד אל-נאיאן, הבעלים המיליארדר של מנצ'סטר סיטי האנגלית, חבר משפחת המלוכה של אבו-דאבי, מעוניין להרחיב את עסקי הכדורגל שלו במקום לא כל כך צפוי: ארצות הברית.

"הניו יורק טיימס" מדווח כי השייח' נמצא במגעים מתקדמים עם ה-MLS לרכישת זיכיון להקמת פרנצ'ייז בניו יורק, שבסיסו צפוי להיות ברובע קווינס בעיר. דמי הזיכיון מוערכים ב-100 מיליון דולר. זו תהיה הקבוצה ה-20 שמשחקת בליגת הכדורגל האמריקאית, והיא עשויה להיקרא New York City FC. כהשוואה, הקבוצה החדשה האחרונה שנכנסה ל-MLS, מונטריאול, שילמה דמי זיכיון של 40 מיליון דולר בלבד.

יש לציין כי כבר קיימת קבוצת MLS אחת באיזור ניו יורק - ניו יורק רד-בולס, שבסיסה הוא בניו ג'רזי מעבר לנהר ההדסון. הבעלים של פרנצ'ייז זה הוא תאגיד משקאות האנרגיה האוסטרי רד-בול.

ללא קשר לעסקה עם השייח', ב-MLS כבר שוקדים חודשים ארוכים על אישורים לבניית אצטדיון חדש בניו יורק, בן 25 אלף מקומות, בעלות של 340 מיליון דולר - שאמור לאכלס קבוצה חדשה שתקום ב"תפוח הגדול".

חברת השקעות הספורט של אבו-דאבי, בראשות השייח' מנצור, רכשה כזכור את מנצ'סטר ב-2008, ומאז שפכה עליה הון עתק כדי להפוך אותה לאחת הקבוצות הבכירות בפרמיירליג. בעונה שעברה (2011/12) הכסף הגדול הצליח להביא לסיטי את תואר האליפות באנגליה.

ב-2009 העריך המגזין "פורבס" את הונו האישי של השייח' ב-4.9 מיליארד דולר, כשההון הכולל של משפחתו נאמד ב-150 מיליארד דולר. תקרת השכר ב-MLS תמנע מהשייח' לייצר יתרון תחרותי משמעותי בליגה על-פני הקבוצות האחרות. על-פי הערכות, קבוצה זו תוכל להיות סוג של "בית גידול" לשחקנים עבור מנצ'סטר סיטי.