מניית הערב: ישראלית המזנקת ב-8% לאחר דוחות חזקים

הרווח למניה של DSPG הסתכם ב-11 סנט, 6 סנט מעל התחזית הממוצעת בוול-סטריט, ולעומת הפסד מתואם של 5 סנט למניה ברבעון המקביל

ספקית שבבי המולטימדיה DSPG פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2013. הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-39.7 מיליון דולר, גידול של 3% לעומת הרבעון הקודם וירידה של 9% לעומת הרבעון המקביל.

הרווח הגולמי ברבעון גדל זה הרבעון השישי ברציפות, בעיקר כתוצאה משיפור בתמהיל המוצרים והתייעלות תהליכי הפיתוח והייצור, והגיע ל-40% מהמחזור, לעומת 37% מהמחזור ברבעון המקביל. החברה הציגה שיפור זה הרבעון השישי ברציפות גם ברווח לפני ריבית, מס והפחתות (EBITDA), שהסתכם ב-2.6 מיליון דולר, כ-7% מההכנסות.

הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-500 אלף דולר, לעומת הפסד תפעולי של 3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי והרווח המדולל למניה על בסיס GAAP הסתכמו ב-1.2 מיליון דולר ו-5 סנט, לעומת הפסדים של 3.3 מיליון דולר ו-14 סנט ברבעון המקביל.

בנטרול הפחתות לא מוחשיות בגין רכישות והוצאה שלא במזומן בגין אופציות, הסתכם הרווח התפעולי של DSPG ב-1.9 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם ברבעון הראשון הסתכם ב-2.5 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי מתואם של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, הרווח המדולל למניה הסתכם ב-11 סנט, 6 סנט מעל התחזית הממוצעת בוול-סטריט, ולעומת הפסד מתואם של 5 סנט למניה ברבעון המקביל.

DSPG סיימה את הרבעון הראשון עם קופת מזומנים ושווי מזומנים של 120 מיליון דולר.

עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר מנכ"ל DSPG, עופר אליקים: "תוצאות הרבעון הראשון עקפו את תחזיותינו כמעט בכל הסעיפים. החזרה לרווחיות תפעולית על בסיס GAAP משקפת את המפנה המוצלח בעסקי החברה, במיוחד לאור הסביבה המאקרו כלכלית המאתגרת וחוסר הוודאות בשוק הטלפוניה האלחוטית. נמשיך ליישם את תוכניתנו העסקית, תוך התמקדות בהגדלת הערך לבעלי המניות וייצור תזרים מזומנים תפעולי ו-EBITDA חיוביים ב-2013. להערכתנו, תוצאות הרבעון השני יהיו טובות כמו הרבעון הראשון, ואנו צופים הכנסות של 38-41 מיליון דולר".

בשורה התחתונה, צופה DSPG להציג רווח מתואם של כ-11 סנט למניה ברבעון השני.