UBS על טבע: הקופקסון שווה כמעט שליש ממחיר המניה

UBS: "אנו מאמינים שלהנהלה יש אסטרטגיה נכונה לשנות את החברה, אך הדבר ייקח זמן" ■ המלצת UBS נותרת "נייטרלי" במחיר יעד של 41 דולר - 6.5% מעל מחיר השוק

למרות התחזית של טבעלירידה במכירות הקופקסון ב-2013, השנה נפתחה עם המשך צמיחה במכירות הדגל של החברה. הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, שנמכר בכ-1.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון, היווה 21.7% מהכנסות טבע וחיפה על החולשה בגנריקה. להערכת האנליסט מארק גודמן מ-UBS, הקופקסון "שווה" 12 דולר ממחיר המניה, כלומר קרוב לשליש מהשווי הנוכחי של טבע. גודמן ממתין לראות מה תהיה השפעת ה-Tecfidera, תרופה מתחרה שהשיקה ביוג'ן באחרונה. "הרבעון היה בהתאם לציפיות", כותב גודמן על הדוחות שפורסמו ביום חמישי. "אנו מאמינים שלהנהלה יש אסטרטגיה נכונה לשנות את החברה, אך הדבר ייקח זמן". המלצת UBS נותרת "נייטרלי" במחיר יעד של 41 דולר - 6.5% מעל מחיר השוק.

ב-JP מורגן מפחיתים את מחיר היעד למניית טבע מ-50 דולר ל-46 דולר, פרמיה של 19.5%, וההמלצה נותרת "תשואת יתר". הסיבה לעדכון היא שהאנליסט כריס שוט מעריך, כי שתי חברות גנריות יתחילו לשווק גרסאות משלהן ל-Pulmicort לטיפול באסטמה - התרופה הגנרית הגדולה ביותר של טבע. נזכיר שהדבר כפוף להחלטת בית משפט בארה"ב.

האנליסטית ג'יימי רובין מגולדמן זאקס סבורה, שהמשקיעים עדיין מחכים לקטליזטורים למניה, בזמן שההנהלה עסוקה בבניית מנועי צמיחה לטווח הארוך, דבר שלוקח זמן. "אנחנו מרוצים מהרכישה העצמית של מניות בהיקף 200 מיליון דולר ברבעון, אך חושבים שההנהלה יכולה לעשות יותר, בזמן שהמשקיעים מחכים למימוש ההבטחות של הפייפליין וקיצוץ העלויות", היא כותבת, ומותירה את המלצתה על "נייטרלי" במחיר יעד של 41 דולר.