לפיד על הטבות המיליארדים שמקבלות חברות הענק: "הציבור זועם וגם אני זועם; נשנה את החוק"

שר האוצר: "זה מקומם, זה לא נכון שככה יהיה" ■ לפיד עדכן את חברי יש עתיד כי הלילה יגיש משרד האוצר את חוברת התקציב לשרי הממשלה: "יתחיל פסטיבל, כל שר יכריז על עצמו כאזור אסון, וזה בסדר" ■ שערוריית המס הגדולה

שר האוצר יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת לדוח הכנסות המדינה שפורסם אתמול (א') בכלי התקשורת.

"פורסמו הפרקים הראשונים של דוח מינהל הכנסות המדינה. לפי הדוח, 4 חברות קיבלו 70% מ-5.6 מיליארד שקל של הטבות מס, שילמו מס אפקטיבי של 3.3% בזמן שכל חנות נעלים משלמת מס במקומם. זה מקומם, זה לא נכון שככה יהיה, הציבור זועם, וגם אני זועם", אמר לפיד, "אבל צריך לזכור שלא מדובר באיזו תקנה שחוקקה במחשכים, אלא בחוק לא טוב שחוקק בכנסת, ומבחינה משפטית יש לו תוקף לפחות ל-10 שנים, וצריך לקיים אותו. אנחנו נשנה את החוק הזה, ביקשתי ייעוץ משפטי, נכנס לדיאלוג מול החברות הלאה, ונראה מה אפשר לעשות אל מול החוק. יש לנו אינטרס משותף, נשנה בהסכמה את חוקי המשחק".

לפיד התייחס גם לתכנוני המס האגרסיביים ואמר: "אנחנו הולכים למקומות שאף אחד לא העז לגעת בהם. אני לא אנטי-ביזנס, אני לא סוציאליסט. אני חושב שמגזר עסקי טוב וחזק הוא טוב לאדם העובד בתחום המיסוי, אך המשחק צריך להיות הוגן. זה תפקידה של מדינה, ואסור לתת לקבוצות קטנות או לאנשים בעלי השפעה לנצל כללי המשחק, אבל לא קורה ביום יומיים".

לפיד עדכן את חברי יש עתיד כי הלילה יגיש משרד האוצר את חוברת התקציב לשרי הממשלה. "יתחיל פסטיבל של לחצים ושמועות, כל שר יכריז על עצמו כאזור אסון, וזה בסדר", אמר לפיד. "אני רק מבקש להזכיר: בסוף לכולנו יש מטרה אחת - תקציב מאוזן שלוקח החלטות קשות ודואג לאדם במדינת ישראל".