היאנקיז ומנצ'סטר סיטי יתחלקו בבעלות על קבוצת ה-MLS

הקבוצה תיקרא ניו יורק סיטי FC, וצפויה לקום ב-2015; אחוזי השליטה: 75% בעלות של הסיטי, 25% ליאנקיז ■ ישלמו עבור הזיכיון כ-100 מיליון ד'

המיזם הגדול של מנצ'סטר סיטי להקמת קבוצת MLS בניו יורק, קיבל אתמול (ג') טוויסט מעניין: קבוצת הפרמיירליג הודיעה כי תתחלק בבעלות על קבוצת הכדורגל החדשה עם קבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז. על-פי דיווחים, הסיטי יקבלו 75% מהבעלות, בעוד שהיאנקיז יחזיקו ב-25% הנותרים.

אתמול, באופן רשמי, יצא המיזם לדרך בפגישה משותפת ומתוקשרת בה נטלו חלק מנכ"ל מנצ'סטר סיטי פראן סוריאנו, נשיא ניו יורק יאנקיז רנדי לווין, והקומישינר של ה-MLS דון גארבר.

על-פי הערכות, עבור הזיכיון להקים את הפרנצ'ייז הניו-יורקית שתחל לשחק בליגה בשנת 2015 ישלמו הסיטי והיאנקיז סכום של כ-100 מיליון דולר לליגת הכדורגל האמריקאית. עם קבלת הקבוצה החדשה, תכיל הליגה האמריקאית 20 קבוצות בסך הכל.

מבחינת השקעה, הרי שלשני הצדדים לא צפויות בעיות מיוחדות - הסיטי מוחזקים בבעלות של המיליארדר השייח' מנצור בין זאיד אל-נאיאן, חבר משפחת המלוכה של אבו-דאבי. היאנקיז שמוחזקת בבעלות של משפחת סטיינברנר הוערכה על-ידי "פורבס" ב-2.3 מיליארד דולר, ובעונה האחרונה גרפה הכנסות של 471 מילייון דולר - יותר מכל קבוצה אחרת בספורט האמריקאי.

הקבוצה החדשה תיקרא New York City FC והיא צפויה לשחק ברובע קווינס בעיר. השלב הבא הוא מציאת קרקע לבניית אצטדיון, כאשר אחת האפשרויות עליהן דובר הוא מתחם הטניס של הפלאשינג-מדו, שבסמוך אליו מתכוונת עיריית ניו יורק להקצות קרקע לבניית מגרש כדורגל בעל תכולה של 25 אלף מקומות.