מנכ"ל בלאקרוק: הדאו יגיע ל-28 אלף נקודות תוך 6 שנים

מנכ"ל קבוצת בלקרוק העריך היום בריאיון לרשת CNBC כי השוק השורי יימשך עוד כ-5-6 שנים ■ לארי פינק מעריך גם שהפד לא יפחית בקרוב את היקף רכישות האג"ח

האם מדד הדאו ג'ונס יכפיל כמעט את השווי שלו תוך 6 שנים? אם תשאלו את מנכ"ל ויו"ר קבוצת בלקרוק לארי פינק, התשובה בהחלט אפשרית. בריאיון שהעניק היום פינק לתוכנית ברשת CNBC אמר מנכ"ל בלקרוק כי השוק השורי יכול להימשך עוד כ-6 שנים במהלכן אנחנו צפויים לראות צמיחה שנתית של בין 8% ל-10%.

אם עושים את החישוב, ולוקחים את התסריט האופטימי ביותר של פינק, אז מדד הדאו ג'ונס צפוי לעמוד בשנת 2019 על רמה של מעל ל-28 אלף נקודות. נזכיר כי על פי הנעילה של אתמול בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס עמד על רמה של 15,409.39 נקודות.

בריאיון טען פינק כי בטווח הקרוב, הדוחות הכספיים של החברות בוול סטריט עמדו בציפיות ותמכו בראלי שנוצר בשווקים. "מדד ה-S&P 500 נסחר במכפיל רווח של 15.5-16", אמר פינק במהלך הריאיון. "אין ספק לפי דעתי שמחיר המניות עדיין זול".

במהלך הריאיון התייחס מנכ"ל בלקרוק לאפשרות שהפדרל ריזרב יפחית בקרוב את היקף רכישת האג"ח החודשית שלו, ואפילו להפסיק אותה לחלוטין. פינק טען כי הפד לא יפסיק בעתיד הקרוב את התוכנית, או יצמצם את ההיקף שלה. "הפד יכול להוריד את הרגל שלו מהדוושה, ואנחנו נמשיך להתווכח על המועד שבו זה יקרה - ואם זה יקרה בחודש ספטמבר. אבל אני מאמין שזה יהיה בשלב מאוחר יותר", אמר פינק.

"יו"ר הפד אומר שהוא מתרכז עכשיו בטיפול בבעיית האבטלה, והוא לא מתרכז בנתונים הכלכליים. האמת היא שהנתונים די מעורבים. יש לך את אמון הצרכנים שנמצא בשיא, ומנגד הנתונים מצביעים על האטה בהיקף הייצור", אמר פינק. "הכלכלה עדיין לא בתאוצה מלאה", אמר מנכ"ל בלקרוק אך טען כי יש הרגשה שהמצב טוב יותר בגלל אמון הצרכנים.