UBS חתך את מחיר היעד למלאנוקס ל-57 דולר

ביום שישי מלאנוקס הודיעה כי בכוונתה למחוק את מניותיה מהמסחר בבורסה בת"א ■ צוות האנליסטים של UBS גם החליט להוריד את ההמלצה על מניית החברה ל"נייטרלי" לעומת המלצה קודמת של "קנייה"

לאחר שחברת מלאנוקס הודיעה במפתיע על מחיקת המניה מהמסחר בבורסה בת"א, מחלקת המחקר של בנק ההשקעות UBS החליטה לחתוך את ההמלצה על מניית החברה ל"נייטרלי" לעומת המלצה קודמת של "קנייה". בבנק ההשקעות הורידו גם את מחיר היעד למניה ל-57 דולר, ב-12 החודשים הקרובים, לעומת מחיר יעד קודם של 68 דולר.

ביום שישי מלאנוקס הודיעה כי בכוונתה למחוק את מניותיה מהמסחר בבורסה בת"א, כך שמניית החברה תמשיך להיסחר רק בבורסת הנאסד"ק בוול סטריט. המהלך נובע מההתנגדויות לחידוש כהונתו וכפל התפקידים של איל וולדמן - כמנכ"ל ויו"ר חברת מלאנוקס, מטעמים של היעדר שקיפות ובעייתיות בממשל התאגידי בחברה. לטענת החברה, המהלך נובע גם בשל הרצון של החברה להפחית הוצאות ולהתמודד עם תנאים רגולטורים של מדינה אחת.

צוות האנליסטים של בנק ההשקעות הסביר בסקירה שפרסם בסוף השבוע כי ההחלטה לחתוך את ההמלצה ואת מחיר היעד נבעה מ-3 גורמים מרכזיים. תחילה, ב-UBS העריכו כי המניה עלולה לסבול מלחץ של המשקיעים הישראלים. ואכן מניית החברה משילה כ-9% מערכה במסחר באחד העם (נכון לכתיבת שורות אלה).

מעבר לכך, בבנק ההשקעות מציינים כי קיים פוטנציאל לכך שהנהלת החברה תסבול בשבועות הקרובים מהסחות דעת רבות בעקבות ההתנגדויות לכפל התפקידים של וולדמן וההצבעה הנוגעת לכך שתיערך מחר. להערכתם של האנליסטים בעלי המניות לא יאשרו לוולדמן לכהן בשני התפקידים.

בנוסף, ב-UBS מעריכים כי לפי הנתונים הפונדמנטלים, סביר להניח שערך המניה יעלה יותר ב-2014 מאשר ב-2013.