לא נתפס: ה-NFL תקבל מיליארד דולר עבור שידורים בסלולר

ככה עושים עסקים: ליגת הפוטבול האמריקאית תקבל את הסכום הנ"ל במשך ארבע שנים מענקית התקשורת האלחוטית וריזון, עלייה של 40% ביחס להסכם הנוכחי

ה-NFL חתמה על חוזה פנטסטי בהיקפו עם ענקית התקשורת האלחוטית וריזון, שנחשבת גם למפעילת הסלולר הגדולה ביותר בארצות הברית. על-פי ה"וול סטריט ג'ורנל", במסגרת ההסכם שיימשך ארבע שנים החל מעונת 2014 של ליגת הפוטבול האמריקאית, תשלם וריזון מיליארד דולר (!) עבור זכויות שידור בטלפונים סלולריים של משחקים מהליגה.

בכך יאריכו הצדדים את שיתוף הפעולה ביניהם, שהחל ב-2010 עם חוזה בסך 720 מיליון דולר לארבע שנים. המשמעות: החוזה החדש יהווה עלייה של קרוב ל-40%.

וריזון תשדר את המשחקים באמצעות אפליקציית ה-NFL שלה לטלפונים חכמים. ההסכם החדש כולל תוספת של שידורי משחקים נוספים, שתחת ההסכם הנוכחי היו מוחשכים לצפייה בפלטפורמות שאינן טלוויזיה. הוא כולל גם שידור של כל משחקי הפלייאוף, כולל הסופרבול - משחק הגמר החגיגי של העונה. על-פי הערכות, ה-NFL תמכור בנפרד זכויות שידור לטאבלטים.

עם ההסכם החדש, ה-NFL, שכבר היום היא ליגת הספורט המכניסה בעולם (כ-9.5 מיליארד דולר בשנת 2012), ממשיכה להרחיב באופן ניכר את עסקיה. רק לאחרונה חתמה הליגה על שת"פ לחמש שנים עם ענקית התוכנה מיקרוסופט, בשווי של 400 מיליון דולר.