נחשף: סוחרים מקבלים מידע מוקדם על נתון מאקרו חשוב

רשת CNBC חשפה היום כי סוכנות "רויטרס" נוהגת לשלוח לקבוצה קטנה של משקיעים קובץ מיוחד שבו נכללת קריאת מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת משיגן שתי שניות לפני שאר הציבור

קבוצה קטנה ומובחרת של משקיעים וסוחרים מקבלים את קריאת מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, אחד המדדים החשובים ביותר בארצות הברית, שתי שניות לפני הפרסום הרשמי של המדד, כך חושפת היום רשת CNBC.

על פי מסמכים שהגיעו לרשת עולה כי סוכנות הידיעות "רויטרס" חתמה על הסכם עם אוניברסיטת מישיגן לפיו יפורסם המדד הרשמי באתר האינטרנט לכלל הציבור בשעה 10 בבוקר לפי שעון החוף המזרחי בארצות הברית (17:00 שעון ישראל). 5 דקות לפני הפרסום הרשמי, הלקוחות המשלמים של "רויטרס" מקבלים את הנתונים דרך שיחת ועידה שמקיימת הסוכנות, ובה היא מוסרת ראשי פרקים מהקריאה של המדד.

אך כעת מתברר, כי ההסכם בין "רויטרס" לבין אוניברסיטת מישיגן כולל סעיף נוסף שמאפשר ל"רויטרס" לשלוח קובץ מיוחד עבור סוחרים המנויים על שירות הפצת מידע במהירות גבוהה של הסוכנות. הקובץ הזה, נשלח 2 שניות לפני קיום שיחה הוועידה של "רויטרס", והוא מותאם עבור המחשבים של החברות העוסקות במסחר בתדירות גבוהה. על פי עדויות, הקובץ לפעמים נשלח מעט מוקדם יותר על מנת להשאיר מרווח טעות של 500 מילישניות. נזכיר שהמדד מתפרסם במהלך שעות המסחר בוול סטריט.

עבור האזרח הפשוט 2 שניות נראות כאילו מדובר בפרק זמן זניח ביותר. אולם, המסחר בוול סטריט מתנהל ברובו על ידי מחשבי על שעובדים באמצעות אלגורתמים מסובכים, כך שבפרק זמן של 500 מילישניות יכולות לבצע פעולות מכר וקנייה שישפיעו על הבורסה. כך שפרק הזמן "הזניח", לכאורה, נחשב כנצח עבור המחשבים הללו.

צריך לציין שמדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן נחשב לאחד מנתוני המאקרו החשובים ביותר בארצות הברית ויש לו השפעה רבה על קביעת כיוון המסחר בימים שהוא מתפרסם בהם ואפילו מעבר לכך. מתן מידע מוקדם על קריאת המדד משמעותה רווח או הפסד של הרבה מאוד כסף.