דניאל מעוז נידון ל-2 מאסרי עולם מצטברים בגין רצח הוריו

(עדכון) - בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על מעוז עוד 5 שנות מאסר על השמדת ראיות וניקוי זירת הרצח של הוריו ב-2011 ■ מעוז רצח את הוריו נורית ונח בדקירות סכין, לאחר שנקלע לחובות הימורים וקיווה לכסות אותם בכספי הירושה

לקול הכחשותיו הנמרצות שנמשכו עד הרגע האחרון, הרשיע הבוקר (ב') בית המשפט המחוזי בירושלים את דניאל מעוז ברצח שני הוריו, נורית ונח מעוז, לפני כשנתיים. השופטים צבי סגל, משה דרורי ובן-ציון גרינברגר כינו את מעשיו של מעוז "רצח מזוויע", וגזרו עליו שני מאסרי עולם בתוספת 5 שנות מאסר המצטברים זה לזה, לאחר שהורשע בשני מעשי רצח ובהשמדת ראיות.

"הוכחה לפנינו מסכת עובדתית שאין בה כדי לבייש תסריט אימים קולנועי", כתבו השופטים, "אלא שהפעם, למגינת הלב - התרחש הדבר במציאות".

לאחר שנשמעה הכרעת הדין, הזהיר מעוז את השופטים מפני הטעות שבהרשעתו, במסגרת זכות המילה האחרונה של הנאשם: "אני לא רצחתי את הוריי היקרים ז"ל", אמר מעוז, "הרשעתי היא טעות טרגית. מגיע להוריי שהאמת תצא לאור. צר לי שלא כך קרה. לו רק הייתם מבינים את הקשר האיום שקיים בין שתיקה לשיתוק ובין אלימות להלם. הכול גלוי וידוע בפני הקב"ה, ומבטחי שהצדק יצא לאור".

הוא אף הצביע לעבר אחיו התאום, שאותו האשים ברצח, ואמר: "הנאשם נמצא כאן ויושב באולם בית המשפט, בשורה השלישית, הוא רצח את הוריי. זו טעות טרגית!".

מעוז, קבעו השופטים, רצח את הוריו בעשרות דקירות סכין. השופטים דחו את כל הגרסאות שהשמיע מעוז במסגרת הגנתו, וציינו כי "לא מצאנו בתשתית הראייתית אפשרות סבירה חלופית אחרת לאפשרות המרשיעה. לא בגירסתו האחרונה של הנאשם ולא בטענות ההגנה. ניסינו לתור אחר ספק סביר, אך ספק כזה לא נמצא".

באשר למניע לרצח, קבע בית המשפט כי "המניע למעשיו - שאינו רכיב נדרש מבחינה משפטית - היה, ככל הנראה, חפצו לקבל את חלקו בעיזבון הוריו המנוחים, על רקע חובות ההימורים אותם צבר, ואשר עתידים היו להמשיך ולתפוח".

שני מאסרי העולם שנגזרו עליו הם בגדר עונש חובה למי שהורשע ברצח, ואולם השופטים החליטו כי העונשים יוטלו במצטבר, בנוסף לעונש על השמדת הראיות - "הוצאת הסכין מחזהו של האב והשמדתו; ניקוי הבית באקונומיקה; ניקוי ציפורני ההורים המנוחים; השמדת הבגדים, הנעליים והשטיחים ברכב. ערכי כיבוד הורים", סיכמו השופטים, "כאבק היו לרגלי הנאשם". (תפ"ח 54877/09/11).