לן בלווטניק רוכש את חברת סטטיסטיקת הספורט אופטה

העסקה מוערכת ב-47 מיליון ליש"ט; את הכסף תגייס Pefrom, החברה שבשליטת המיליארדר היהודי, שנסחרת בבורסה בלונדון

חברת אופטה ספורטס (Opta Sports), מי שנחשבת לאחת המובילות בתחום האנליזה והסטטיסטיקה של הספורט העולמי, ובפרט בענף הכדורגל, בדרך להימכר לחברת Perform שבשליטת המיליארדר היהודי לן בלווטניק בתמורה לסכום שיגיע למקסימום 47 מיליון ליש"ט.

Perform, המשקיעה בזכויות ספורט דיגיטליות ובחברות המספקות שירותים שונים לספורט, ונסחרת בבורסה בלונדון לפי שווי של כ-1.2 מיליארד ליש"ט - הודיעה כי תגייס 120 מיליון ליש"ט על-מנת לרכוש את אופטה, כמו גם על מנת לרכוש חברות נוספות וזכויות שידור דיגיטליות חדשות.

אופטה, שנוסדה בלונדון ב-1996 ומספקת נתונים סטטיסטיים ייחודיים מהספורט העולמי, נמצאת בבעלות של מספר קרנות השקעות פרטיות. בין לקוחותיה הבולטים נמנים ה-NBA, הפרמיירליג האנגלית, הבונדסליגה הגרמנית, העיתון USA Today, מפעילת הטלוויזיה בלווין BSkyB של רופרט מרדוק, רשת הספורט העולמית ESPN, מועדון הכדורגל של צ'לסי, וסוכנויות הימורים רבות מרחבי העולם, בהן וויליאם-היל. על-פי "הפייננשל טיימס", ההכנסות של אופטה בשנה האחרונה (שהסתיימה ביוני 2013) מוערכות ב-12.5 מיליון ליש"ט, והרווח לפני מיסוי ב-1.3 מיליון ליש"ט. כ-80% מהכנסותיה מגיעות ממכירת נתונים ומידע לגופי תקשורת וסוכנויות הימורים, ורק כ-20% ממכירת המוצרים שלה למועדוני כדורגל מקצועניים.

החתמים שינהלו את ההנפקה עבור Perform הם מורגן סטנלי ו-UBS. לן בלווטניק, באמצעות חברת Access Industries, צפוי להמשיך לשמור על 42.6% מהמניות של Perform בתום תהליך גיוס המניות החדשות. הונו של בלווטניק, 56, הוערך במארס האחרון על-ידי המגזין "פורבס" ב-16 מיליארד דולר (10.5 מיליארד ליש"ט). בבעלותו עסקים בישראל, ביניהם חברת האחזקות כלל תעשיות.

אם וכאשר תושלם רכישת אופטה, תמשיך Perform, שמניותיה קפצו ב-123% מאז הונפקה באפריל 2011, להרחיב את פורטפוליו הספורט שלה. בבעלותה, בין היתר, פורטל הכדורגל האינטרנטי הנחשב והמצליח goal.com.