גוגל השקיעה 45 מיליון דולר בערוץ הנצפה ביותר ביו-טיוב

משקיעה את הסכום תמורת 7% מהערוץ ■ מדובר בערוץ Vevo שכולל קליפים של אמנים מובילים בעולם ■ זוהי הפעם השנייה שגוגל משקיעה בערוץ ביו-טיוב

‎‎ענקית החיפוש גוגל החליטה להעמיק את שיתוף-הפעולה שלה עם חברת ‏Vevo‏. החברה שמנהל ריו קרייף אחראית לערוץ ושירות המוזיקה, שנחשב לערוץ הווידיאו הנצפה ביותר ביו-טיוב מבית גוגל, לפי נתוני חברת המדידה קומסקור.

‏בחודשים האחרונים ניהלו שתי החברות משא-ומתן בנוגע להמשך שיתוף-הפעולה ביניהם, במסגרתו ‏Vevo‏ מפעילה את הערוץ המוביל בתוך יו-טיוב. כשנראה היה כי המגעים עולים על שרטון, אנשי ‏Vevo‏ פנו לחברות טכנולוגיה אחרות, בהן פייסבוק, אפל, אמזון ומיקרוסופט, וניסו למצוא אלטרנטיבה.

‏לבסוף, בגוגל החליטו להתקדם עם המשא-ומתן, להמשיך את שיתוף-הפעולה ואף להשקיע בו. כך, הוציאה גוגל מכיסה 45 מיליון דולר תמורת 7% מחברת ‏Vevo‏. בערוץ המוזיקה משתתפות כמה מחברות המוזיקה הגדולות בעולם, בהן יוניברסל, סוני ו-‏EMI‏.

‏המשא-ומתן בין הצדדים עסק בשאלה כמה אחוז מהרווחים תפריש ‏Vevo‏ לטובת יו-טיוב, שמארחת את סרטוני המוזיקה שלה. חברת ‏Vevo‏ רושמת הכנסות של מאות מיליוני דולרים מפרסומות הווידיאו שלה ומפרישה לי-טיוב עמלה. סרטונים אלה זוכים לשיתופים רבים גם ברשתות החברתיות, דוגמת פייסבוק וטוויטר.

‏לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", זו הפעם השנייה שגוגל רוכשת אחזקות בערוצי וידיאו פופולריים ביו-טיוב, שנמצא בבעלותה. בשנה שעברה השקיעה גוגל ב-‏Machinima‏, ערוץ וידיאו פופולרי במיוחד, שצופים בו יותר ממיליארד גולשים שונים בחודש.