תכירו את המיליונרים החדשים של Plus500

"גלובס" חושף כמה "שווים" המייסדים הישראלים של מפעילת האתר למסחר מקוון שעומדת להנפיק בבורסה המשנית בבריטניה לפי 200 מיליון דולר ■ אלון גונן שווה כ-80 מיליון דולר "על הנייר"

אפשר להגיד שהקאמבק בגזרה הישראלית של בורסת המשנה הבריטית (AIM) מתחיל "בגדול" - עם חברה שהיא לא בת יומה, שנקלעה למצוקה פיננסית ומנסה להציל עצמה דרך הנפקה ציבורית, אלא חברה שכבר הוכיחה את יכולותיה, ששורתה התחתונה מרשימה (בלשון המעטה) והנפקה עבורה היא אכן "רק שלב בדרכה להפוך לגדולה יותר" - ההסבר הרשמי של רוב החברות שעומדות לשנות סטטוס מ"פרטית" ל"ציבורית".

יותר מזה - Plus500 הישראלית, מי שחתומה על הקאמבק הזה, היא חברת אינטרנט טהורה, וב-AIM לא בוצעה הנפקת אינטרנט ישראלית מאז גל ההנפקות של חברות ההימורים המקוונים, עיינו ערך 888 ופלייטק שהונפקו בקיץ 2005 ובאביב 2006. הנה כי כן, יזמי אינטרנט תוצרת ארץ הקודש שוב מנסים לכבוש את שוק ההון הבריטי.

כפי שחשפנו כאן בשבוע שעבר, Plus500 המפעילה פלטפורמת מסחר מקוונת בחוזי הפרשים (CFD - Contracts for Difference) על מניות, סחורות, מדדים, מט"ח ותעודות סל, עומדת לבצע הנפקה ראשונית של מניותיה ב-AIM. החברה, שקיימת אמנם רק חמש שנים אך הספיקה לעשות לא מעט בתקופה זו, תנסה לגייס עד 50 מיליון דולר לפי שווי "אחרי הכסף" של 225 מיליון דולר.

לפי הידוע, ההון שיגויס יורכב באופן שווה מהנפקת מניות חדשות (25 מיליון דולר שיזרמו לקופת החברה) ומהצעת מכר של חלק או כל בעלי המניות בחברה.לפיכך, שווי החברה "לפני הכסף" הוא 200 מיליון דולר.

Plus500 הוקמה על-ידי 6 יזמי אינטרנט, ו"גלובס" חושף כאן לראשונה את התפלגות ההחזקות בין השישה, ולמעשה מסמן את המיליונרים החדשים של תעשיית האינטרנט המקומית. החברה, נזכיר, ציינה בהודעתה כי כל ששת מייסדיה מעורבים בפעילותה השוטפת, ולא צופים בה מהצד.

משש-בש למלוכה

בעל המניות הגדול בחברה (39.7%) הוא אלון גונן, שמכהן לפי הגדרתה כ-"Managing Director". גונן הוא למעשה המוח הטכנולוגי שמאחורי Plus500, עובדה שיכולה להסביר את נתח המניות הגדול שברשותו. את מניותיו הוא מחזיק דרך Wavesoft, חברה פרטית בבעלותו, ואלה שוות "על הנייר" כמעט 80 מיליון דולר (!).

לפני Plus500, גונן נמנה עם מייסדי אינטרלוג'יק, שהפעילה אתר שש-בש מקוון תחת המותג Play65. שותפיו להקמת אינטרלוג'יק היו גל הבר ואלעד בן יצחק, שיותר מאוחר חברו אליו להקמת Plus500.

גונן, לפי הידוע, מתרחק מהתקשורת כמו מאש. שמו עלה לראשונה לכותרות הכלכליות בקיץ 2005, לאחר שאינטרלוג'יק נקלעה לסכסוך משפטי מול אמפייר אונליין, אז משווקת אתרי ההימורים המקוונים של נעם לניר. Play65, אגב, עדיין פעיל ומתהדר בהיותו "אתר השש-בש המוביל בעולם".

מקורב לגונן סיפר ל"גלובס" כי האיש "גאון ברמות מטורפות, אין דברים כאלה", אך באותה עת טען כי תכונות אלה לא ממש מקלות על העבודה מולו.

עתידה להתחיל להיסחר ב-24 ביולי

גל הבר, שמכהן כמנכ"ל Plus500, הוא בעל המניות השני בגודלו בחברה, והחזקתו שווה לזו של שני מייסדים אחרים - אלעד בן יצחק ושמעון סופר. להבר יש 14.1% מההון, החזקה השווה 28 מיליון דולר, ואת מניותיו הוא מחזיק דרך Sparta24, חברה פרטית בבעלותו. הבר נולד וגדל בחיפה - שם גם נמצא המטה הישראלי של Plus500, והוא מתגורר בה עד היום. למעשה, הוא המייסד היחיד מבין השישה שמייצג את החברה מול התקשורת.

הבא בתור הוא שמעון סופר שמכונה בפי חבריו "מוני". לסופר יש 14.1% מההון - החזקה ששווה "על הנייר" 28 מיליון דולר. לאלעד בן יצחק, המייסד הרביעי, יש החזקה זהה. בן יצחק גם הוא במקור מחיפה, אך מתגורר כרגע בזיכרון יעקב.

שני המייסדים האחרונים, שזכו לנתח המניות הקטן ביותר, הם עומר אלעזרי ושלומי ויצמן. לכל אחד מהם 8.6% מההון - שווי של 17 מיליון דולר.

ההון של ששת אלה, נדגיש, הוא "על הנייר", וככל הנראה חלקו יהפוך למזומן בחשבון העו"ש של חלקם לאחר השלמת הצעת המכר שכלולה בהנפקה. כמו כן, ייתכן ש-Plus500 חילקה דיבידנד לאורך שנות פעילותה (לאור נזילותה הגבוהה), והשישה כבר נפגשו עם מזומן.

Plus500 מתחילה בימים אלה את הרוד שואו שלפני ההנפקה, אשר לפי הידוע אמור להסתיים בשבוע האחרון של יולי. יום המסחר הראשון במניה, ככל הידוע, הוא 24 ביולי, אז תהפוך Plus500 מפרטית לציבורית ותיאלץ, לראשונה בתולדותיה, לקחת בחשבון את דרישותיו של בעל עניין חדש, מלבד מייסדיה, לקוחותיה ועובדיה - שוק ההון.

בעלי המניות של 500 פלוס
 בעלי המניות של 500 פלוס

המספרים של 500 פלוס
 המספרים של 500 פלוס