החשודה בגניבת אייפון מחברתה המתה: הכול בגלל iTunes

פרטים חדשים בפרשת גניבת האייפון: הצעירה חשודה גם בגניבת 5 מחשבים ■ המשטרה: אמה סייעה לפרמט את האייפון הגנוב ■ החשודה חזרה בה מהודאתה

בבית משפט השלום בפתח-תקווה התקיים היום (ב') דיון בפרשה שמסעירה את המדינה כולה, בה חשודים 3 בני משפחה אחת בגניבת מכשיר טלפון נייד, אשר נלקח מבית של אבלים אשר ישבו שבעה על מות בתם הצעירה.

החשודה העיקרית בגניבה היא הבת, חברה של הנפטרת, שחשודה כי גנבה מכשיר מסוג אייפון 5 ונעזרה בבני משפחתה למחוק ממנו תכנים בעלי ערך סנטימנטלי למשפטת הנפטרת.

המשטרה ביקשה היום הארכת מעצר, ואילו באי-כוחם של החשודים ביקשו וקיבלו צו איסור פרסום על שמות החשודים.

בדיון היום התבררו כמה פרטים חדשים. ראשית, התברר כי המשטרה תפסה בבית המשפחה גם 5 מחשבים, שהחשד לגביהם הוא שהם נגנבו על-ידי הבת. כמו כן, התברר כי אמה של הנערה חשודה כי ידעה על הגניבה ואף סייעה לבתה לפרמט את האייפון.

לפי המשטרה, נתפסו בבית המשפחה מחשב נייד, 3 דיסק און-קי, טאבלט, מחשב HP, ארבעה מחשבים נייחים, מחשב בל, 4 הארד-דיסקים ומחשב נייד מיני. לפי המשטרה, התקבלו תלונות נוספות לגבי מעשי גניבה שביצעה הבת, לרבות גניבת כסף.

עוד מתברר מהדיון היום כי הבת, החשודה העיקרית, שינתה את גרסתה, וכעת היא מכחישה כי גנבה את מכשיר האייפון, אף שזה נתפס בבית הוריה. לטענתה, היא הודתה בגניבה תחת איומי החוקרים.

לטענתה, היא לקחה את הטלפון כדי להעתיק ממנו תמונות שלה ושל המנוחה, ומחמת טעות, תוך כדי חיבור למחשב, נמחק זיכרון הטלפון והוא פורמט, ובגלל בושה היא הכחישה כי לקחה את הטלפון.

עו"ד יזהר קונפורטי, המייצג את הבת, סיכם את גרסתה לאירוע: "החשודה אותה אני מייצג אכן אישרה כי הייתה במהלך השבעה בביתה של המנוחה. היא אכן הודתה כי נטלה את הטלפון, ואולם היא גם מסרה כי לא היה זאת לצורך שלילת קבע של אותו הטלפון, אלא היא חפצה להעתיק לעצמה מזכרות מחברתה.

"כתוצאה משיקול-דעת לא נכון, היא לא ביקשה את אישורה של המשפחה להשאלת הטלפון, והתוצאה היותר מצערת שבמקום להעתיק את תוכן הטלפון, הזיכרון של הטלפון נמחק באמצעות תוכנת iTunes.

"משם בית המשפט יכול לשער לעצמו מה גדולה היא מבוכתה של בחורה צעירה בת 18 ו-3 חודשים, שרצתה ליטול מזכרות וגרמה לאסון, כי למשפחת המנוחה לא יהיו יותר התמונות שהיו בטלפון הזה. בנסיבות אלה היא לא יכלה לפעול אחרת, חוץ מאשר להכחיש שלקחה את הטלפון, ואף להוריה סיפרה כי מצאה את הטלפון. דבר גלגל דבר, וגם כשהחברים חשדו שהיא לקחה את הטלפון וסיפרו לאמה של המנוחה אודות כך, היא התעמתה איתה ולא מצאה את האומץ להתוודות שגרמה לכך שמזכרות כל-כך חשובות נמחקו מן הטלפון.

"מכאן התיק הזה הפך לטלנובלה של טרגדיה... בתחנת המשטרה, לנוכח הערות בית המשפט, איימו על הבחורה שאם היא לא תודה, הם יובילו למעצרם של ההורים, כמו גם שלה... משפחה שלמה יושבת פה על טלפון, אין לזה אח ורע...

"התיק הזה צריך שיוצא ממנו האוויר העודף, כאשר יש לזכור כי מדובר בגניבת טלפון הא ותו לא, עם תוצאה מצערת, אך מעצר הימים אינו שלב שבו המשטרה מבקשת להעניש את היושבים כאן באולם - את זאת יעשו אם בכלל כאשר יוכרע דינם".

השופטת עינת רון לא התרשמה מהדברים, וקבעה: "לא אוכל להסכים עם בא-כוח החשודים המתייחסים לתיק זה כאל תיק של עבירת רכוש גרידא, אשר אין בצדה עילת מעצר. אמנם זוהי ההלכה כי עבירות רכוש, ובמיוחד עבירת רכוש יחידה, אינה מעלה ככלל עילת מעצר, אך ידוע הוא שבנסיבות מסוימות לא כך הם פני הדברים, ועבירת רכוש יחידה יכולה לעלות עילת מעצר ואף מסוכנות... בענייננו מדובר בעבירת גניבה שבוצעה לכאורה ועל-פי הנטען בנסיבות מיוחדות וחריגות".

השופטת הורתה על הארכת מעצרם של שלושת החשודים עד מחר (ג') בשעה 13:00.