איך נלחמים בקללות של אוהדי כדורגל? משחדים אותם

תוכנית מהפכנית של קבוצת ה-MLS ניו-יורק רד-בולס: אם הצופים לא ישתמשו בקריאה גסה מסוימת במשך 4 משחקים רצופים - הם יקבלו 2,000 דולר במתנה

קבוצת ה-MLS ניו-יורק רד-בולס מצאה דרך מקורית להילחם בקללות של אוהדיה: מציעה להם תשלום כספי, או אם תרצו תוכלו לקרוא לזה דמי שתיקה או שוחד - בתמורה שאלו יפסיקו להשתמש בקריאה גסה במיוחד, שמרגיזה את ראשי ליגת הכדורגל האמריקאית.

במשך שנים ארוכות, קריאת ה-YSA, כפי שהיא מכונה בארצות הברית (You Suck Asshole, או בתרגום חופשי - אתה מוצץ תחת), נשמעת מפיהם של אוהדים בכמה וכמה מקבוצות ה-MLS, בכל פעם ששוער היריבה מוציא את בעיטת החמש שלו.

הקללה המכוערת הזאת מזיקה לתדמית של הליגה, והקומישינר של ה-MLS, דון גארבר, עושה הכל כדי להילחם בה, במיוחד על רקע המו"מ שהוא מנהל למכירת זכויות השידור שלה לשנים הבאות. בעבר התייחס גארבר לקריאה הזאת, ואמר כי היא "לא יצירתית, וולגרית, מגוחכת ולא בוגרת".

לפיכך, במכתב ששלחה ה-MLS לכמחצית מקבוצות הליגה שהקהל שלהן משתמש בקריאה הזאת, התריע גארבר כי על הקבוצות להילחם בה ולהציג פתרונות עד חודש אוגוסט - אחרת הן יסתכנו בסנקציות שיופעלו כלפי האוהדים שלהן (כגון שלילת הזכות לרכישת כרטיסים מוזלים, ביטול תווי חנייה שלהם באצטדיונים, ואיסור על הכנסת אביזרי עידוד כגון שלטים ותופים).

חלק מהקבוצות נקטו בגישה פאסיבית יחסית, ושלחו מכתבים לאוהדים שלהן, בהם הם פחות או יותר התחננו בפני האוהדים שיפסיקו עם הקריאות הנלוזות. "אנחנו מנסים להחדיר קצת קלאסה בקהל שלנו", אמר ל"ספורטס אילוסטרייטד" קצין התקשורת של ריאל סולט לייק.

בקבוצות אחרות הלכו על רעיון יותר משמעותי: הרד-בולס, כאמור, פנו לראשי ארגוני האוהדים של הקבוצה, ומציעים להם 500 דולר למשחק במידה ויפסיקו להשתמש בקללת ה-YSA. הכסף יעבור רק במידה שהקללות לא יישמעו במשך ארבעה משחקים ברציפות, במה שיבטיח לארגוני האוהדים כ-2,000 דולר בסך הכל בתום כל סדרת משחקים.

אגב, היוזמה של ה-MLS להילחם בקללות האוהדים העלתה תהייה במגזין האנגלי When Saturday Comes. "המלחמה הזאת קשורה לרצון של דון גארבר לשמור על ה'מוצר' שלו. יהיה מעניין לראות מה גארבר חושב על העסקה של NBC, שהחליטה לשלם 250 מיליון דולר על זכויות השידור בארצות הברית של הפרמיירליג האנגלית, ליגה שהפופולריות שלה בעלייה עצומה באמריקה, ושהגסויות בה כוללות דברים קצת יותר חמורים מ-YSA".