NFL: הרווח התפעולי הממוצע לקבוצה - 44 מיליון דולר

"פורבס": הנתון משקף עלייה של 7% ■ ליגת הפוטבול ממשיכה להיות העשירה, הרווחית והמכניסה ביותר בעולם הספורט ■ מעל כולם: דאלאס קאובויז

ה-NFL ממשיכה להיות היוקרתית ביותר בספורט העולמי: מניתוח חדש של מגזין "פורבס", עולה כי השווי הממוצע של 32 הקבוצות בליגת הפוטבול עומד על כ-1.17 מיליארד דולר, עלייה של 5% ביחס לדירוג המקביל שנערך בשנה שעברה. לשם המחשה, קבוצה בינונית משוק קטן באמריקה, כמו קליבלנד בראונס, נמכרה לאחרונה תמורת מיליארד דולר.

איפה הנתונים האלו עומדים ביחס לענפי ספורט אחרים בעולם? ובכן, השווי הממוצע של 20 קבוצות הכדורגל היקרות בעולם עומד, על-פי "פורבס", על 968 מיליון דולר בלבד. הממוצע של 30 קבוצות ה-MLB (ליגת הבייסבול) הוא 744 מיליון דולר; ב-NBA המספר הוא 509 מיליון דולר, ובליגת ההוקי קרח (NHL) הסכום נאמד ב-282 מיליון דולר.

עליית השווי של קבוצות ה-NFL בשנה האחרונה מיוחסת בעיקר לצמיחה של 3.6% בהכנסות הליגה בשנה החולפת, שעומדות על ממוצע של 286 מיליון דולר לקבוצה. גם הרווחיות של הקבוצות השתפרה: הרווח התפעולי הממוצע לקבוצה עמד על 44 מיליון דולר, עלייה של 7% לעומת זה שנרשם בדירוג הקודם של "פורבס". הקבוצה היחידה בליגה שרשמה הפסד תפעולי היא דטרויט ליונס - בסך של 3.5 מיליון דולר.

מי ששומרת על מקומה, זו השנה השביעית ברציפות, בפסגת הקבוצות בעלות השווי הגבוה ביותר, היא דאלאס קאובויז: 2.3 מיליארד דולר, עלייה של 10% לעומת 2012. אחד הסעיפים שסייעו לקאובויז להמשיך להמריא הוא הסכם חסות שמית שחתמה ל-25 שנה עבור האצטדיון שלה, עם חברת AT&T, בסך כולל של 500 מיליון דולר. גם הרווח התפעולי של הקאובויז הוא הגבוה ביותר ב-NFL: עומד על 250.7 מיליון דולר, מתוך הכנסות של 539 מיליון דולר.

הקבוצה השנייה בדירוג המרוויחות, ניו אינגלנד פטריוטס, רשמה רווח תפעולי של 139.2 מיליון דולר. וושינגטון רד-סקינס שלישית (104.3 מיליון דולר).