ועדת מדרוג האינטרנט פרסמה לראשונה דירוג גלישה בסלולר

וואלה מוביל בגלישה באתרים המותאמים, מאקו צמוד אליו ולפני ynet ■"גלובס" מוביל את האתרים הכלכליים בכל הפרמטרים, גם באתר המותאם לסלולר וגם מגלישה ממחשב

החודש מפרסמת לראשונה ועדת המדרוג למדידת שיעורי הגלישה באינטרנט את נתוני הגלישה בדפדפנים הסלולריים (אתרים מותאמים) והאפליקציות בסמארטפונים. המדידה בחודשי יולי הקיפה 16 אפליקציות, אולם נתונים של רק 3 אפליקציות פורסמו. יש לציין כי לאתרים יש זכות לסרב לפרסום הנתונים למשך שלושה חודשים.

מדירוג האתרים המותאמים לגלישה בסלולר עולה כי וואלה מוביל עם 899 אלף גולשים ביוני, מיד אחריה ‏mako‏ עם 885 אלף גולשים, ובמקום השלישי ‏ynet‏ עם 797 אלף גולשים. חשוב לציין כאן את כי מאקו, המדורג במקום השלישי בדירוג הגלישה מהמחשב ובפער גדול משני המובילים, ממוקם שני בדירוג האתרים המותאמים ובפער קטן מאוד מהמוביל, וואלה.

‏בגזרת אתרי הסלולר המותאמים הכלכליים, "גלובס" עומד על 197 אלף גולשים, ו"דה מרקר" עם 145 אלף גולשים. "כלכליסט" לא פרסם את נתוניו באתר המותאם. כמו כן, אף אתר כלכלי לא חשף בינתיים את נתוני האפליקציות שלו.

בגזרת האפליקציות, כאמור, פרסמו בינתיים רק שלושה אתרים את נתוניהם: ynet עם 725 אלף גולשים בחודש, מאקו של קשת (שתי אפליקציות: מאקו ‏TV‏ ומאקו) - 675 אלף וספורט 5, עם 202 אלף גולשים. מאחר שמדובר רק בשלושה אתרים, לא ניתן עדיין לדבר על הובלה בתחום זה.

‏"המכשירים הניידים למיניהם תופסים נתח נכבד, ההולך וגובר מסך הזמן של הגולש הישראלי", אומר גל תורג'מן, מנכ"ל הוועדה למדרוג. "אנחנו מציגים היום את נתוני הגלישה של כ-2 מיליון ישראלים המשתמשים במכשירי הסמארטפון והטאבלט. הנתונים אותם מפרסמת הוועדה לראשונה החל מהחודש יאפשרו תכנון מושכל ויעיל של הפרסום במדיה זו, לצד הבנה של מאפייני הגלישה והעדפותיו של הגולש הישראלי. אין לי ספק כי עם התקדמות המדידה נראה גם עלייה מתמדת בסך הגולשים ממכשירים ניידים".

גלישה מהמחשב וצפייה בווידיאו: וואלה ממשיך להוביל

‏‎‎בנתוני השימושים בווידיאו באינטרנט ניכרת עלייה בכמות הצפיות. לדברי תורג'מן, "כמות צפיות הווידיאו בחודש יולי עומדת על כ-52 מיליוני צפיות ומראה מגמה ברורה: יותר ויותר ישראלים מעדיפים, בוודאי בתקופה זו של חופשת הקיץ, לצרוך את תכני הטלוויזיה שלהם או תכני וידיאו אחרים באינטרנט".

‏בדירוג הווידיאו, אתר וואלה מוביל עם 639 אלף צופים שונים, ‏‏ynet‏ מדורג במקום השני עם 537 אלף צופים, ומאקו במקום השלישי עם 508 אלף צופים.

מדידת הווידיאו מקיפה 9 אתרים, אולם רק 7 מהם מתפרסמים על-פי בקשת האתרים. בשלב זה הנתונים כוללים רק צפייה באתרי אינטרנט ולא סמארטפונים או טאבלטים.

‏בדירוג אתרי האינטרנט בגלישה מהמחשב, אתר וואלה מוביל עם 2.31 מיליון גולשים, ‏ynet‏ מדורג שני עם 2.05 מיליון, ומאקו עם 1.66 מיליון.

באתרים הכלכליים "גלובס" מוביל עם 625 אלף גולשים, אחריו "דה מרקר" עם 616 אלף, ולאחר מכן "כלכליסט" עם 583 אלף גולשים. "גלובס" מוביל על מתחריו הכלכליים בכל הפרמטרים, כפי שמעידה הטבלה המתפרסמת כאן.

מדידת אתרי הכלכלה
 מדידת אתרי הכלכלה

דירוג מדידת אתרים מותאמי המובייל
 דירוג מדידת אתרים מותאמי המובייל