קובי פלר מ-UBS על סקטור התעשייה ומניות מומלצות

לקראת סוף השנה שעברה המלצנו כאן על חברות תעשייה המבצעות השקעות הוניות משמעותיות ■ לאור הצפי להמשך השיפור בצמיחת המגזר, המשתקף כבר בהתאוששות מדדי מנהלי הרכש, הנה ארבע המלצות השקעה מעודכנות למניות תעשייה אמריקניות

חודש ספטמבר בפתח, וחלק מהשאלות הפתוחות שמעיבות על השווקים יקבלו כנראה מענה בקרוב - בראשן עיתוי וקצב צמצום הרכישות על ידי הפד, דיוני התקציב בארה"ב, ובמידה פחותה הבחירות בגרמניה.

בה בשעה שהתנודתיות רבה בשווקים, בדגש על שוק האג"ח ונכסים הקשורים לשווקים מתעוררים, ניכרת מגמת שיפור בנתוני המקרו במדינות מפותחות, דוגמת ארה"ב, בריטניה וחלק ממדינות הגוש האירופי, וכן התייצבות בנתונים בסין. התאוששות זו צפויה להגיע בסופו של דבר גם לשווקים מתעוררים אחרים, אך קודם לכן המדינות הללו צריכות לייצב את המטבע ואת הגירעונות בחשבונות השוטפים.

מבין כל הנתונים שפורסמו, בולט במיוחד הזינוק במדדי מנהלי הרכש והזמנות מפעלים במדינות מפותחות רבות, ובהן ארה"ב וגרמניה. כפי שכתבנו כאן בהרחבה לפני שבועיים, זינוק זה העביר אפילו את מדד מנהלי הרכש באירופה לטריטוריית התרחבות, קרי מעל 50 נקודות.

בטור שפרסמנו כאן בדצמבר, תחת הכותרת "ליהנות מהשקעות ההוניות", המלצנו על מגזר התעשייה במשקל יתר, והמלצה זו מקבלת משנה תוקף לאור הנתונים שפורסמו באחרונה. מתחילת השנה הניב מדד התעשייה, הנסחר בסימול XLI, תשואה עודפת של כ-4.9% על פני מדד 500 S&P.

החברות, בעיקר בארה"ב, צברו שיא של 2 טריליון דולר במאזניהן. בסכום זה נעשה בינתיים שימוש לצרכים פיננסיים בעיקר - חלוקת דיבידנד, מיזוגים ורכישות וכן רכישה חוזרת של מניות בהיקף מצטבר מדהים של טריליון דולר מאז 2009.

שיעור ההוצאות ההוניות של החברות (CAPEX) מתוך התוצר בארה"ב מצוי ברמה נמוכה היסטורית של כ-5% בלבד. השיפור הצפוי בכלכלה העולמית, כמו גם בביטחון מנהלי החברות בהתאוששות, צפויים להביא לגידול בהוצאות הוניות. הדבר מתחיל אולי לבוא לידי ביטוי בהזמנות חדשות למוצרי הון במדדי מנהלי הרכש, למרות האכזבה השבוע מנתון ההזמנות במוצרים בני-קיימא.

מעונת הדוחות הנוכחית, המגיעה לסיומה בימים אלו, עולה, כי רווחי חברות התעשייה הכו בממוצע ב-3.8% את ההערכות המוקדמות. בכך המגזר מדורג שלישי, אחרי הפיננסים שהכה התחזיות ב-8.7%, ומגזר הבריאות שבו החברות הכו ב-5.4% את התחזיות. סך רווחי מגזר התעשייה צפויים לצמוח ב-4.7% השנה, ובשיעור נאה של 11.5% בשנה הבאה.

מגזר התעשייה כולל תת-מגזרים רבים, ובהם תעופה, תחבורה, כימיה, תשתיות, מכונות וחומרי בנייה. לכל תת-מגזר מאפיינים ייחודיים, ולא ניתן להכליל את השיפור באחד מהם על יתר תת-המגזרים. התחומים שבהם ניכר השיפור הרב ביותר הם התחבורה, הרכב, תחומים הקשורים לשוק הנדל"ן, וכלל המגזרים הנהנים מזמינות האשראי המתרחבת לציבור, כמו גם מהתאוששות שוק העבודה, בינתיים בארה"ב.

ניצנים ראשונים

ניתן כאמור להיחשף לתחום בארה"ב דרך המדד הרחב XLI, או כפי שהמלצנו כאן לקראת סוף השנה שעברה - דרך מדד החברות הקטנות בתחום, PSCI. משקיעים המעוניינים בחשיפה גלובלית, מתוך ציפייה להתאוששות הצמיחה בכל העולם, יכולים להיחשף דרך EXI.

חלק מהחברות שהומלצו כאן בדצמבר נותרו מומלצות גם אחרי עליית מחיריהן. כך, ג'נרל אלקטריק (GE), נותרה מומלצת במחיר יעד 25 דולר; וחברת KBR, שבשל חשיפתה לשווקים מתעוררים עלתה פחות מהמדדים, נותרה מומלצת במחיר יעד של 36 דולר. מנגד, חברות אחרות שהומלצו אז, כמו FLS ו-ITW, עלו בחדות וההמלצה לגביהן הורדה ל"החזק".

חברת United Rentals (סימול: URI) עודנה מומלצת, למרות עלייה חדה במנייתה מתחילת השנה. החברה היא ספק מוביל בארה"ב וקנדה להשכרת ציוד תעשייה ותשתיות לחברות פרטיות וממשלתיות. מחצית מפעולות ההשכרה הן לתחום התעשייה, ורק 4% לתחום הדיור. לחברה 830 סניפים ברחבי ארה"ב, וזו פריסה המאפשרות לה להגיע למגוון רחב של צרכנים תוך נגישות מקסימלית לצרכן הסופי.

United Rentals, שהכתה את התחזיות בדוחות הרבעון השני, נמצאת בצמיחה מואצת. רווחיה צפויים לצמוח השנה בכ-50%, ובשנתיים הבאות בכ-40% נוספים. הכנסות החברה צפויות להתקרב לרף של 5 מיליארד דולר השנה, ורווחיה צפויים לעמוד על כ-533 מיליון דולר.

חברת Tyco International (סימול: TYC) היא שחקנית גלובלית של שירותים ומוצרי ביטחון שונים - החל בפתרונות לכיבוי אש ועד בקרה ומעקב בתחומי הביטחון. לחברה 69 אלף עובדים ביותר מ-1,000 אתרים ברחבי העולם.

Tyco הכתה את התחזיות לרבעון השני על רקע שיפור במרווחים. נציין, כי בספטמבר אשתקד היא פיצלה שתי חברות-בנות מפעילותה, ועל רקע זה צריכה להתבצע ההשוואה לשנה שלפני. החברה צפויה לצמוח בכ-18% ברווחיה בשנה הבאה, והרווח השנה צפוי לעמוד על כ-870 מיליון דולר.

Mohawk Industries (סימול: MHK) היא חברה גלובלית מובילה באספקת חיפוי רצפה למבנים פרטיים (כ-76% מהמכירות) ומסחריים. החברה מייצרת ומוכרת ריצוף עץ, למינציה, אבן שטיחים ועוד. החברה צומחת גם דרך רכישות, לצורך הרחבת היצע המוצרים והפריסה הגיאוגרפית.

Mohawk הכתה את התחזיות לרבעון השני, וצפויה לדווח על זינוק של כ-70% ברווח השנה, ושל עוד כ-20% בשנה הבאה; היא אמורה להרוויח כ-550 מיליון דולר על מכירות של 8.2 מיליארד דולר.

חברת United Technologies (סימול: UTX) היא חברה המספקת שירותים גלובליים לתעשיית הבנייה והתעופה דרך 6 חברות-בנות ובתחומי פעילות מגוונים - מעליות, מיזוג תעשייתי, ציוד למנועים ומטוסים, ציוד לכיבוי אש ואבטחה, ציוד למסוקים ועוד.

United Technologies הכתה את התחזיות לרבעון השני, ורווחיה צפויים לזנק השנה בכ-17%, ובשנה הבאה בעוד כ-12%, ל-6.3 מיליארד דולר על מכירות של כ-66 מיליארד דולר.

לסיכום, מגזר התעשייה צפוי להמשיך ליהנות מהשיפור בצמיחה ובתחזיות הצמיחה העולמיות בחצי השני של השנה ולתוך 2014. ניצנים לשיפור הצפוי רואים בהתאוששות מדדי מנהלי הרכש במדינות מפותחות רבות ואף בסין. המגזר כולל תת-מגזרים רבים, המהווים קטליזטור לפעילות הכלכלית העולמית, כמו גם לנכונות החברות להוציא חלק מטריליוני הדולרים המצויים במאזניהן.

* הכותב הוא מנהל השקעות ראשי ב-UBS Wealth Management Israel Ltd. לכותב המאמר ו/או לחברה עשוי להיות עניין אישי בנושא. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

מניות התעשייה המומלצות של USB
 מניות התעשייה המומלצות של USB