השקעות בסקטור הגז והנפט? ב-UBS ממליצים על מניות אלה

בבנק ההשקעות פרסמו דוח מקיף הסוקר את השחקניות המרכזיות בתחום הגז והנפט ■ צוות האנליסטים ב-UBS מעריך כי ארה"ב תהיה בעתיד השחקנית המרכזית בתחום ולכן מספק רשימת המלצות למניות אנרגיה אמריקאיות

בבנק ההשקעות UBS פרסמו לאחרונה דוח שנתי מקיף שמנתח את סקטור הגז והנפט ובוחן את חברות האקספלורציה וההפקה הגדולות בעולם. צוות האנליסטים בבנק, בראשותו של ג'ון ריגבי, העריכו כי ה"בום" של ארה"ב בתחום הגז והנפט אינו קרוב לסיום ולכן פרסם רשימה של מניות אמרקאיות מומלצות.

ב-UBS מעריכים כי מבין המדינות המפיקות נפט ואינן משתייכות לארגון OPEC, צפון אמריקה תמשיך לשלוט על תפוקת הנפט והגז. זאת כאשר כבר כעת ארה"ב לבדה שולטת על כמחצית מתפוקת הנפט השנתית הממוצעת. לפי הערכות, עד 2020 ארה"ב תהפוך להיות מפיקת הנפט הגדולה בעולם.

גם בנושא הגז, מציינים ב-UBS כי ארה"ב נהנית משילוב של מספר גורמים כגון משאבים עצומים, שווקי יעד גדולים ומווגנים וכן חברות המספקות שירותים לפיתוח, הפקה ושיווק של הגז. מעבר לכך, ארה"ב גם בשלה מבחינת תנאים רגולטורים מתקדמים בכל הנוגע לפיתוח הגז.

אז על אילו מניות הם ממליצים?

1. Range Resources - החברה מחזיקה באחד ממאגרי הגז הגדולים בארה"ב, הממוקם בפנסילבניה. ב-UBS רואים פוטנציאל לאפסייד של 7%.

2. Concho - (סימול: CXO) - החברה מחזיקה במאגר הנפט הגדול ביותר במערב טקסק. תפוקת הנפט של החברה עשויה לצמוח בכ-20% בשנה ולכן צוות האנלסיטים בבנק ההשקעות סבורים למנייתה פוטנציאל צמיחה של כ-7%.

3. Occidental Petroleum - לפי ההערכות ב-UBS החברה תמכור את נכסיה במזרח התיכון ובאפריקה ותתמקד בעסקיה בצפון אמריקה. פוטנציאל האפסייד של מניית החברה עומד על 7%.

4. EOG Resources - בבנק ההשקעות מאמינים כי השילוב המנצח בין הנתונים החזקים של החברה (צמיחה חדה ברבעון השני) למספר פרויקטים שבהן היא מעורבת, יתורגמו לצמיחה של 11% במניית החברה.

5. Pioneer Natural Resources - החברה מחזיקה בזכויות על מספר מאגרים ולכן ב-UBS סבורים שהיא תצמח בטווח הבינוני בשיעור של עד 15%, ומעניקים למניית החברה מחיר יעד המשקף אפסייד של כ-12%.

6. Anadarko - (סימול: APC) - החברה מחזיקה בנכסי אנרגיה רבים בארה"ב ומוחצה לה וב-UBS מעריכים כי החברה תירכש בקרוב. בבנק ההשקעות סבורים כי למניית החברה פוטנציאל אפסייד של 15%.

7. Noble Energy - לחברה תיק נכסים מגוון בצפון אמריקה ובמזרח התיכון וב-UBS כי בתרחיש השורי היא תצליח לעקוף את יעד התפוקה השני שלה ב-2013, כ-20%. מחיר היעד שהעניקו לה אנליסטים מגלם אפסייד של כ-19%.

8. Continental - (סימול: CLR) - אחת ממפיקות הגז והנפט הגדולות בארה"ב ומחזיקה מאגר בצפון דקוטה. ב-UBS העניקו לה מחיר יעד המגלם פוטנציאל אפסייד של 19%.

9. Marathon Oil - החברה הוסיפה לאחרונה החזקות במאגר העצום Eagle Ford. בבנק ההשקעות סבורים כי מניית החברה תזנק בכ-22% בקרוב.