גאדג'טים: סמסונג אטיב - לפטופ טוב, ביצועים לא אחידים

ה-Ativ Book 9 Lite של סמסונג הוא מחשב טוב לרמת המחיר שלו, במיוחד שהוא מגיע עם מסך מגע. הבעיה זה הגמגומים במהירות העבודה שלו

עיצוב: האטיב בוק 9 לייט של סמסונג מגיע במראה כחול כהה, הוא עשוי מפלסטיק ולא מאלומיניום, בניגוד לדגמים הנמכרים במחיר יותר גבוה. המשקל שלו עומד על 1.44 ק"ג, אבל מרגיש קצת יותר כבד. היתה חסרה לנו גם תאורה אחורית במקלדת.

מסך: האטיב בוק 9 לייט מגיע עם מסך מגע בגודל 13.3 אינץ'. לא מדובר בצג באיכות Full HD, אלא ברזולוציה של 1366 על 768 פיקסלים. האיכות בסך הכל טובה, אבל הצבעים קצת דהויים.

יישומים: הלפטופ פועל על מערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט, כאשר סמסונג מציעה שני יישומים מעניינים בלפטופ שלה שמיועדים לחלק מהסמארטפונים שהיא מייצרת. SideSync מאפשר להשתמש במקלדת ועכבר המחשב על מנת להקליד על הסמארטפון או להציג את מסך הטלפון על צג הלפטופ. בצורה הזו, אפשר לקרוא ולענות למסרונים ולהפעיל אפליקציות שונות, מבלי שצריך להחזיק ביד את הסמארטפון. יישום אחר הוא HomeSync Lite, אשר הופך את הכונן הקשיח של הלפטופ לשרת ענן אישי, אליו אפשר לגשת מרחוק בעזרת סמארטפונים של סמסונג.

חומרה: סמסונג שילבה בדגם הזה מעבד מרובע ליבות שיוצר עבורה על-ידי חברת AMD במהירות 1.4 ג'יגה הרץ עם 4 ג'יגה זיכרון, כונן קשיח בטכנולוגיית SSD המהירה בנפח של 128 ג'יגה וכרטיס מסך של AMD מסוג Radeon HD 8250. הביצועים של המחשב לא קבועים. רוב הזמן הוא עובד בצורה טובה, אבל לעיתים לא רחוקות הדגם הזה סובל מגמגום שגורם לו פתאום להאט לכמה שניות. לא מדובר בהפעלה של יישומים כבדים, אלא דפדפן כרום. הסוללה מחזיקה כ-4 שעות עם חיבור לאינטרנט אלחוטי והגדרות ביצועים גבוהים והיא כמעט שלא מתחממת.

מחיר: 3,900 שקל.

בשורה התחתונה: האטיב בוק 9 לייט הוא מחשב טוב לרמת המחיר שלו, במיוחד שהוא מגיע עם מסך מגע. הבעיה זה הגמגומים במהירות העבודה שלו.

ציון: 8.