הערכות: אינטל השתתפה בגיוס של N-trig הישראלית

משקיע אסטרטגי חדש בחברה הישראלית? אינטל השקיעה בסוף השבוע בחברה שמתחרה במשקפיים של גוגל

לאחר שגייסה יותר מ-105 מיליון דולר, נמצאת ספקית טכנולוגיית מסכי ועטי המגע, N-trig, במאמצים להשלמת סבב גיוס נוסף. עם ההתחממות בזירת הממשקים שבין האדם למחשב צפויים להיכנס להשקעה בחברה משקיעים אסטרטגיים נוספים, יתכן שמדובר באינטל או בקוואלקום, שיהיו חלק מהגיוס החדש שייערך בסדר גודל של 15-20 מיליון דולר.

בהשקעה צפויים להשתתף גם המשקיעים הקיימים של החברה בהם הקרנות אוורגרין, קיינן, Tamares של פויו זבלדוביץ', משפחת קאהן, קרן הגידור מרינר ומשקיעים פרטיים. כמו-כן, קיבלה החברה הלוואה מקרן פלנוס, והשקעה אסטרטגית ממיקרוסופט.

אן-טריג הוקמה ב-1999 על-ידי מאיר מורג, ולפני כחודשיים נכנס דן ענבר לתפקיד מנכ"ל החברה במקום עמיחי בן-דוד.

הפעם האחרונה שבה יצאה אן-טריג לסבב גיוס הייתה בתחילת 2011, אז ניסתה החברה להשיג השקעה של 30-40 מיליון דולר נוספים. החברה לא הצליחה להשיג אז הזרמת כספים נוספת, ובין לבין התמקדה בשינוי האסטרטגי שעברה - לספק עטי מגע ולא רק מערכת מלאה למסכי מגע.

שוק מסכי המגע הוא צפוף מאוד, ולכן ההצלחה היחסית של אן-טריג בסוף העשור הקודם לא באה לידי ביטוי גם בביצועים תפעוליים ופיננסיים.

למרות שמכירות החברה הגיעו ל-80 מיליון דולר ב-2011 וכ-90 מיליון דולר ב-2012 (על פי IVC), החברה לא הצליחה להגיע לרווחיות, מה שחייב שינוי באסטרטגיה. טכנולוגיית ה-DuoSense לעטי המגע משולבת כיום בלפטופים של אייסר, לנובו, Dell, HP וסוני.

חברות השבבים שמעורבות בשוק הצרכני, מחפשות מנועי צמיחה חדשים, ותחום הממשקים למערכות המחשוב תופס מקום מרכזי במאמצים אלו.

אינטל ממוקדת בשנה האחרונה במגוון השקעות - כחלק מסבבי גיוסים או ברכישות בתחומי הגישה האלטרנטיבית למחשבים, כלומר שלא על-ידי עכבר ומקלדת. אינטל רכשה בישראל שתי חברות - מדובר בעומק וב-Invision, שעוסקות בתחום זיהוי המחוות.

קוואלקום רכשה בישראל חלק מהפעילות של EPOS, שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי מיקום עבור ממשקי משתמש באמצעות עטי מגע או זיהוי מחוות.

קרן ייעודית

העניין של אינטל בתחום בולט במיוחד. ביולי האחרון הודיעה אינטל קפיטל על הקמת קרן ייעודית בהיקף של 100 מיליון דולר להשקעה בחברות בתחומי המחשוב החווייתי והתפיסתי, במטרה להאיץ פיתוח של תוכנה ויישומים לממשקים טבעיים.

לפני שלושה שבועות הודיעה אינטל על משפחה חדשה של מעבדים, Quark, שמיועדים בין השאר לאביזרי אלקטרוניקה לבישים, כגון שעון חכם. בנוסף, בסוף השבוע הודיעה אינטל על השקעה בחברת Recon, שמייצרת משקפים, Recon Jet, שנחשבות למתחרות ב-Google Glass, ומיועדות לספורטאים.

המוטיבציה עבור אינטל ומשקיעים אסטרטגיים אחרים להיכנס למעורבות ב-N-trig משתקפת בצורה ברורה במספרים שפרסמה גרטנר לפני חצי שנה. על פי הנתונים, שוק מערכות הניהול והשליטה לממשקי המגע עם המחשוב יצמח מ-2.7 מיליארד דולר השנה לכ-3.5 מיליארד דולר בשנת 2015.

תחום עטי המגע זכה לפופולריות מאז שנות התשעים ועד שנת 2007, המועד שבו האייפון הראשון הגיע לשוק ושינה את כללי המשחק. באותם ימים סמארטפונים ומחשבי כף יד פעלו בעזרת עטים, מכיוון ששימוש באצבע על המסך לא היה מספיק נוח.

מאינטל ואן טריג נמסר "אין תגובה".