גיל שרון: "הצרכן הישראלי סובל מחוויית גלישה מידרדרת"

מנכ"ל פלאפון קורא למשרד התקשורת להפסיק את העיכוב בהקצאת התדרים לדור הרביעי כדי לתת לציבור את מה שהוא מבקש - יותר מהירות וביצועים טובים יותר

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, קרא היום (ג') שוב לשר התקשורת, גלעד ארדן, לשחרר תדרים לטובת הדור הרביעי בסלולר - תדרים שישיאו תרומה לציבור המשתמשים ולמדינת ישראל ולמשק בכלל. את הדברים אמר שרון בוועידת המובייל של העיתון "כלכליסט".

שרון אמר כי "ישראל מפגרת באופן משמעותי אחרי העולם בתשתיות LTE. על משרד התקשורת להקצות את תדרי ה-1,800 מגה הרץ בהקדם, על מנת שהמפעילים יוכלו להקים רשתות דור רביעי".

לדברי שרון, "למרות שישראל הייתה מהראשונות בעולם בהשקת רשת סלולרית מסחרית כבר לפני 25 שנה, מהראשונות בעולם שפרסו רשתות דור 3 ודור 3.5, והינה מהמובילות כיום בשימושי תוכן וגלישה בעולם, היא נמצאת כיום במקום לפני אחרון במהירות גלישה סלולרית במדינות ה-OECD".

לדברי שרון, ישראל נותרה מפגרת מאחור בתחום הדור הרביעי, לאחר שכ-100 מדינות וכ-175 מפעילות כבר פרסו LTE ברחבי העולם, כולל מדינות במזרח התיכון כמו טורקיה, לבנון, קטאר וערב הסעודית. הפיגור באימוץ טכנולוגית ה-LTE בישראל יביא לפגיעה בצרכן ובמשק בישראל.

"אני קורא למשרד התקשורת להקצות בהקדם את תדרי ה-1,800 מגה הרץ ורישיונות ל-LTE, על מנת שהמפעילים יוכלו להקים רשתות LTE בישראל. פלאפון מתחייבת להקים רשת דור רביעי באזורי הביקוש המרכזיים תוך שנה מקבלת הרישיון", אמר שרון.

על-פי נתוני סיסקו, בין שנת 2012 ועד 2017 צפוי בעולם זינוק של פי 10 בכמות צריכת הדאטה הסלולרי. על-פי נתוני נוקיה-סימנס, כבר ב-2010, כמות החיבורים לדאטה סלולרי עברה את כמות החיבורים הקוויים. אם היום הממוצע העולמי בצריכת דאטה בחודש הוא כ-1 ג'יגה או 40 מגה ביום, התחזיות לשנת 2015 הן ממוצע של 3 ג'יגה בחודש או 120 מגה ביום. "בישראל כבר היום לקוח אייפון 5 צורך ברשת פלאפון 2.5 ג'יגה בממוצע בחודש", אמר שרון.

לדבריו, "ה-LTE מייצר חוויית גלישה אחרת ללקוח: מהירות הורדת שיא של עד 100 מגה ביט לשנייה בתנאי מעבדה, ובפועל עשרות מגה ביט בשנייה בהורדה ובהעלאה. בדרום קוריאה, חלוצת ה-LTE העולמית, יש שיעור חדירה של 62%, כאשר חוויית הגלישה השתפרה משמעותית, קצב המהירות הממוצע קפץ פי 7 לעומת דור 3. באוסטרליה שיעור החדירה של ה-LTE עומד על 21% עם 4.9 מיליון מנויי LTE, בארה"ב 19%, עם 58.6 מיליון מנויי LTE, שבדיה 14%, עם 1.4 מליון מנויי LTE וקנדה 8%, עם 2.9 מיליון מנויי LTE.

"בעקבות הגידול בביקושים לדאטה בישראל קיים עומס אדיר על הרשתות הקיימות עקב מחסור בתדרים. משרד התקשורת טרם יצא למכרז תדרים ולא הוקצו עדיין תדרים, על אף שתדרי 1,800 מגה הרץ זמינים. כתוצאה מכך הגולש הישראלי סובל מחוויית גלישה הולכת ומידרדרת. עם השקת LTE גם המהירות ברשת הדור השלישי תשתפר עקב מעבר מנויים לרשת הדור הרביעי והפחתת העומס ברשת הדור ה-3, ולכן חייבים לעבור לטכנולוגית דור רביעי גם בישראל בהקדם".