"פייסבוק נדהמה לראות כמה כישרון קיים במדינת ישראל"

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש הבוקר עם ניקולא מנדלסון, סגנית נשיא פייסבוק לאירופה והמזרח התיכון, ועם משלחת בכירי פייסבוק שהגיעו לישראל ■ פרס: "החוצפה הישראלית וחוסר שביעות-הרצון מעודדים חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסה"

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש הבוקר (ד') עם ניקולא מנדלסון, סגנית נשיא פייסבוק לאירופה והמזרח התיכון, ועם משלחת בכירי פייסבוק שהגיעו לישראל. הנשיא ובכירי פייסבוק נפגשו על רקע רכישת הסטארט-אפ אונבו (Onavo) מרמת-גן תמורת 150-200 מיליון דולר, וההודעה על פתיחת מרכז פיתוח בישראל.

בפתח הפגישה ברך הנשיא על ההשקעה המשמעותית בישראל, וקרא לפייסבוק להמשיך ולהשקיע בחברות ישראליות, ביזמים צעירים ותעשיית ההיי-טק: "הקמת מרכז פיתוח של פייסבוק בישראל תתרום משמעותית לפייסבוק. מתוך המחסור במשאבי טבע בישראל צמחו מיטב המוחות שבנו תעשיית היי-טק משגשגת. השקעתכם בישראל היא רק ההתחלה, לסטארט-אפים הישראלים פוטנציאל עצום לתעשיית היזמות הבינלאומית ולפייסבוק", אמר הנשיא.

מנדלסון הדגישה בפני פרס כי בהנהלת פייסבוק מעריכים מאד את תעשיית היזמות הישראלית ומוצאים בה פוטנציאל עצום: "אנו נרגשים לפתוח את המשרד הראשון של פייסבוק בישראל, ולצרף את הצוות המוכשר של אונאבו לטובת המשימה שהצבנו לעצמנו- לחבר את העולם. ישראל בכלל, והעיר תל אביב בפרט, מיצבו את עצמם כמובילים בינלאומיים בתחום הסטארט-אפ הטכנולוגיים הודות לתמיכה הממשלתית, וליכולת, החינוך, והיצירתיות של האנשים עצמם. אנו מצפים לבנות את צוות פייסבוק בישראל בחודשים ובשנים הקרובות".

בהמשך הפגישה התעניינה מנדלסון בהוויה הישראלית המעודדת יזמות וביקשה לשמוע מהנשיא כיצד מדינות אחרות יכולות להגיע להישגים טכנולוגים ופיתוחים משמעותיים כמו ישראל. הנשיא פרס ענה בחיוך כי התכונה הבולטת ביותר של הישראלים היא החוצפה הישראלית וחוסר שביעות-רצון אשר מעודד חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסה. הישראלים שואפים תמיד ללמוד, לחקור ולפרוץ גבולות. החוצפה הישראלית אינה נותנת מנוח - היזמות היא ב-DNA שלנו".