שינוי שיטת האגרה בבריטניה שעשוי לרוקן את BBC מתכני ספורט

ביקורת של ממשלת אנגליה על "חשאיות ובזבוזים" ברשות השידור הממלכתית, שמוציאה 150 מיליון ליש"ט בשנה על זכויות שידור ספורטיביות

רשת השידור הממלכתית של בריטניה, ה-BBC, עשויה לאבד את זכויות השידור הספורטיביות היוקרתיות שהיא מחזיקה, הכוללות את הגביע האנגלי בכדורגל, תוכנית סיכום המחזור של הפרמיירליג (Match of the Day), המונדיאל, טורניר ווימבלדון בטניס, סבב מירוצי הפורמולה 1 וטורניר 6 האומות בראגבי. כך מפרסם העיתון "דיילי טלגרף".

הסיבה: ביקורת ציבורית וממשלתית נוקבת שעולה לאחרונה סביב התפקוד של הרשת, בעקבות מספר מחדלים שנחשפו אודותיה. גראנט שאפס, יו"ר מפלגת השמרנים בבריטניה, אמר לאחרונה כי BBC חייבת לתקן את "תרבות החשאיות, הבזבוזים והדיווחים (העיתונאים) הלא מאוזנים שלה. היא חייבת להתחיל לפתוח את הספרים שלה יותר לעומק, ולהגביר את השקיפות".

הרשת ממומנת מדי שנה על-ידי כספי אגרה בסך 3.6 מיליארד ליש"ט. מתוך סכום זה, היא מוציאה כ-150 מיליון ליש"ט עבור זכויות שידור ספורטיביות. במסגרת רגולציות שמנסה להעביר הממשלה הבריטית, ייתכן כי החל מ-2016, חלק מתשלום האגרה השנתי של בתי האב בבריטניה, בסך 145.5 ליש"ט כ"א, שמופנה כולו ל-BBC - יגיע לרשתות שידור מסחריות.

המשמעות עבור חטיבת הספורט של ה-BBC עשויה להיות מרחיקת לכת: אובדן היכולת לשלם עבור זכויות שידור ספורטיביות ולהפיק את המשדרים.