בבונדסליגה שוקלים: שימוש של השופטים ב-Google Glass

"שער הרפאים" של סטפן קיסלינג מלברקוזן ממשיך להטריד את ראשי הליגה הגרמנית, שמציעים כי השופטים ירכיבו את המשקפיים הטכנולוגיים

ראשי הבונדסליגה שוקלים להשתמש בטכנולוגיית Google Glass על מנת לסייע לשופטי כדורגל לצפות בהילוכים חוזרים, ממש כאילו היו צופי טלוויזיה - וכך למנוע בעתיד "שערי רפאים", כמו זה שכבש העונה סטפן קיסלינג במדי לברקוזן (ר' וידאו).

ראש איגוד השופטים הגרמני, אנדראס רטיג, הוא אחד מהתומכים הגדולים בהכנסת השינוי הזה למשחק. "אנחנו תמיד פתוחים להמצאות טכנולוגיות חדשות", אמר בראיון לעיתון הגרמני "סוד דוייטשה". רטיג הוסיף כי "קיים טיעון חזק נגד שימוש של שופטים בווידאו, בעיקר שהסמכות שלהם על המגרש תיעלם במצב כזה. אבל אם השופט לא יסתמך על עזרים חיצוניים, אז הוא יוכל להעריך את הסיטואציה באופן נכון, ובעיקר באופן מיידי".

Google Glass הם משקפיים שפיתחה ענקית החיפוש. הם עושים שימוש בטכנולוגיית מציאות מרובדת על מנת לאפשר למרכיב אותם לבצע פעולות שונות, דוגמת צילום תמונות וסרטוני וידיאו, איתור וקבלת מידע על נושאים שונים.

הפרמיירליג האנגלית הפכה בעונה הנוכחית (2013/14) לחלוצה מבין כלל ליגות הכדורגל בעולם בכל הקשור לשימוש בטכנולוגיית עזר לשופטים - "עיץ הנץ". הבעיה העיקרית של טכנולוגיה זו, היא העובדה שניתן באמצעותה מענה רק לסיטואציה אחת, נדירה יחסית במשחקי כדורגל: בדיקה האם כדורים חצו את קו השער.

יש לציין כי ב-NFL כבר משתמשים ב-Google Glass בקרב חלק מהקבוצות, אך באימונים בלבד. בליגת הפוטבול האמריקאית נשקלת האפשרות להכניס בעתיד את המשקפיים לתוך קסדות השחקנים, וכך להשתמש בהן באופן מלא במהלך משחק.