הקבוצה ה-21 ב-MLS: אורלנדו סיטי סוקר קלאב

ליגת הכדורגל האמריקאית ממשיכה להתרחב; המצטרפת החדשה מפלורידה תשלם דמי זיכיון של כ-70 מיליון דולר

קבוצה חדשה תצטרף ל-MLS ב-2015: "אורלנדו סיטי סוקר קלאב", מהעיר אורלנדו שבמדינת פלורידה. כך הודיעה רשמית ליגת הכדורגל האמריקאית. הקבוצה מתחרה כיום ב-USL, הליגה השלישית בהיררכיית הכדורגל של ארצות הברית, תחת השם "אורלנדו ליונס". מאז הקמתה ב-2011, היא זכתה בשתיים מתוך שלוש אליפויות אפשריות בליגה הזאת, ומושכת למשחקיה כ-9,000 צופים בממוצע.

השדרוג שלה ל-MLS התאפשר לאחר שבחודש שעבר סיכמה מועצת העיר על מימון של 81 מיליון דולר להקמת אצטדיון חדש בלב העיר, שיכיל כ-18 אלף מקומות. הקבוצה צפויה לשלם ל-MLS דמי רכישת זיכיון לשחק בליגה בסך של כ-70 מיליון דולר.

מי שיוביל את הבעלות על הקבוצה החדשה הוא איש העסקים האמריקאי-ברזילאי, פלאביו אוגוסטו דה סילבה, שבבעלותו רשת בתי ספר ללימוד שפות.

אורלנדו תהפוך לקבוצה ה-21 בסך הכל בליגה, עת תצטרף אליה ב-2015. באותה עונה תצטרף קבוצה חדשה נוספת ל-MLS: ניו יורק סיטי FC, פרנצ'ייז שיהיה בבעלות משותפת של קבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז וקבוצת הכדורגל האנגלית מנצ'סטר סיטי.

עם הצטרפותה של אורלנדו, עושה ה-MLS עוד צעד בדרך להדבקת פערי הגודל מהליגות המקצועניות הבכירות האחרות בארה"ב. דון גארבר, הקומישינר של ליגת הכדורגל, הצהיר כי המטרה שלו היא להגדיל עד שנת 2020 את הליגה ל-24 קבוצות. מי ששוקד בימים אלו על הכנסת קבוצה חדשה לליגה הוא כדורגלן העבר דייויד בקהאם, שאמור לפתוח קבוצה במיאמי. ב-NBA, MLB וה-NHL משחקות 30 קבוצות בכל ליגה, וב-NFL סך של 32 קבוצות.