מנהל השקעות ב-UBS: בועה? אנחנו ממשיכים לקנות מניות

אלכסנדר פרידמן, מנהל ההשקעות הראשי של UBS: "המשקיעים לא צריכים לחשוש שאנו באמצע בועה מסוכנת בשוק המניות" ■ להערכתו, עלייה ברווחי החברות ותמיכת הבנקים המרכזיים עשויים לדחוף מעלה את שוק המניות

בעוד אנליסטים ומנהלי השקעות רבים חוששים שצמצום התוכניות להקלה כמותית תוביל לפיצוץ בועה בשוק המניות האמריקאי, בנק ההשקעות UBS סבורים כי אין בועה בשווקים והם לא רואים סיבה להפסיק לקנות מניות.

"אומנם קיים חשש מסוים, אך מה שחשוב לאלו שמשקיעים לטווח ארוך זה רק אם הסנטימנט דחף את שווי המניות מעבר לרמות ההגיוניות", כתב אלכסנדר פרידמן, מנהל ההשקעות הראשי של UBS במזכר ללקוחות. "בקיצור, זה לא המצב, המשקיעים לא צריכים לחשוש שאנו באמצע בועה מסוכנת בשוק המניות".

להערכתו של פרידמן, בעוד שווי הנכסים המבוסס על יחסי מכפיל ההון, עלה לרמות גבוהות, הצמיחה ברווחי החברות עשויה להגביר את תיאבון המשקיעים ולהניע את שוק המניות לגבהים חדשים. עם זאת, פרידמן הוסיף באותה נשימה כי אין לצפות לתשואות דו ספרתיות של כ-15% ומעלה, כפי שהיה ב-5 השנים האחרונות, והמשקיעים "יאלצו" להסתפק בתשואה שנתית של כ-7%-8%.

בנק ההשקעות השוויצרי נוקט באסטרטגיה של "משקל יתר" הן על שוק המניות האמריקאי והן על זה האירופי והחליט להגביר את רכישות המניות בשני השווקים הללו בעקבות הצפי לעלייה בקצב הצמיחה הגלובלית והמדיניות התומכת של הבנקים המרכזיים.