6 חודשי עבודות שירות לרב מוטי אלון בגין מעשים מגונים בקטין

בנוסף ישלם אלון למתלונן פיצוי בסך 10,000 שקל ■ השופטת: "המעשים מצויים ברף הנמוך של חומרה מבין עבירות המין; אין ספק כי עצם ההליכים והרשעתו מהווים פגיעה חמורה בו" ■ אלון: "ההרשעה – טעות ביסודה, עלילה שקרית"

עונש קל במיוחד של 6 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, וכן 15 חודשי מאסר על-תנאי ופיצוי למתלונן בסך 10,000 שקל - זה העונש שנגזר הבוקר (ד') על הרב מוטי אלון על-ידי בית משפט השלום בירושלים, בעקבות הרשעתו בעבירה של מעשה מגונה בכוח בקטין, תוך ניצול יחסי חינוך.

השופטת חגית מאק-קלמנוביץ' הטילה על הרב אלון עונש קל יחסית, בהתאם לדרישת סנגוריו של אלון, ולא החמירה עמו כפי שדרשה התביעה, שביקשה להטיל על אלון עונש המתקרב לשנתיים מאסר בפועל. כתוצאה מכך לא יירצה אלון מאסר מאחורי סורג ובריח.

"הנאשם הוא דמות ציבורית ידועה וסמכות רוחנית חשובה", כתבה השופטת מאק-קלמנוביץ' בגזר הדין, "ואולם המעשים שביצע מצויים ברף הנמוך של חומרה מבין עבירות המין. אין ספק כי עצם התנהלות ההליכים והרשעתו של הנאשם מהווים פגיעה חמורה בו, ומביאה את הנאשם מאיגרא רמא לבירא עמיקתא".

לדבריה, "הפרסומים בדבר החשדות וההליכים המשפטיים נגד הנאשם מפחיתים את הסיכון להישנות מקרים דומים. גם העובדה שהנאשם אינו מועסק עוד במשרות שבהן הועסק בעבר, כראש ישיבת חורב ולאחר מכן כראש ישיבת הכותל, ואיננו מחזיק בתפקידים ציבוריים, מפחיתה את חשיפתו לציבור ולתלמידים צעירים, ובכך מפחיתה את הסיכון".

אלון: "עלילה שקרית"

הרב אלון הביע סיפוק על העונש שנגזר עליו. "את הענישה של עבודות שירות אני מקבל בשמחה", הוא אמר. "אני בעבודות שירות כבר 40 שנה, ואני אשמח לעשות עבודות שירות עד 120. כל ההרשעה - טעות ביסודה. העלילה היא עלילה שקרית. המהלך כולו הוא מהלך עגום".

סנגורו של אלון הודיע כי בכוונתו לערער הן על ההרשעה והן על גזר הדין.

פנייה מפורום "תקנה"

הפרשה החלה בשלהי שנת 2010, אז פנה פורום "תקנה", המטפל בתלונות על בעיות מין בקרב הציונות הדתית, ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וזה הורה לקיים בדיקה מקדימה ולאחריה על חקירה פלילית מלאה נגד הרב אלון.

כתב האישום נגד אלון הוגש בנובמבר 2011 וייחס לאלון עבירות של מעשה מגונה בכוח וכן מעשה מגונה בקטין תוך ניצול יחסי חינוך בשני אישומים, בגין עבירות מין שבוצעו בשני מתלוננים קטינים, במספר הזדמנויות, בשנים 2003 ו-2005. באישום הראשון הואשם אלון בביצוע מעשה מגונה בכוח במתלונן, בשתי הזדמנויות נפרדות; ובאישום השני הואשם בביצוע מעשה מגונה בקטין תוך ניצול מרות, ב-3 הזדמנויות שונות.

בפברואר 2013 נאלצה הפרקליטות לוותר על אחד משני האישומים שבכתב האישום. זאת לאחר שלקראת סיום פרשת התביעה, ולאחר תקופה ממושכת של ניסיונות להביא לעדות בבית המשפט את המתלונן שאליו מתייחס האישום השני, התברר לפרקליטות כי המתלונן נחוש בדעתו שלא להעיד. לפיכך הוחלט שלא לכפות עליו להתייצב ולהעיד בבית המשפט. לפני כחודשיים הורשע אלון באישום שנותר בכתב האישום.

"בגירסאות שמסר ניסה הרב אלון להרחיק את עצמו מקשר עם א'", כתבה השופטת, "ומהמפגשים עמו, כשהתמקד דווקא במפגש הלא משמעותי. הנאשם הוצג כאדם טוב ומיטיב לזולת, ולא ניתן להעלות על הדעת מניע שיביא לכך שמספר אנשים שונים כל-כך, שאין כל חוט מקשר ביניהם, ירצו ברעתו". (ת"פ 4967/11/11).