סוצ'י 2014: נפתח שלב מכירת הכרטיסים האחרון; השלג צפוי להיערם

הכרטיסים הזולים ביותר לאולימפיאדת החורף עולים 15 דולר, היקרים ביותר מגיעים ל-1,651 דולר ■ חזאים מבטיחים: לא יהיה מחסור בשלגים

הוועדה המארגנת של משחקי החורף האולימפיים בסוצ'י, שיתקיימו בעיר הרוסית בין ה-7 ל-23 בפברואר 2014, פתחה אתמול את שלב מכירת הכרטיסים האחרון לתחרויות. לטענת המארגנים, נותרו כרטיסים לכל האירועים - כולל טקס הפתיחה וטקס הסיום, והם ניתנים לרכישה אונליין באמצעות האתר Tickets.Sochi2014.com. מכירת כרטיסים זו תימשך עד ה-8 בינואר, ואיסופם יוכל להתבצע בכל עת במרכזי הכרטיסים האולימפיים המיוחדים בסוצ'י ובמוסקבה.

מחירי הכרטיסים של אולימפיאדת החורף נמוכים משמעותית מאלו של משחקי הקיץ: הכרטיס הזול ביותר בסוצ'י יעלה 15 דולר בלבד, כשניתן להשיג כרטיסים בפחות מ-50 דולר לכל אחד מ-15 הענפים שישוחקו במהלך האירוע. כהשוואה, הכרטיסים הזולים ביותר לאולימפיאדת לונדון, שנערכה בבירה האנגלית בקיץ 2012, נמכרו תמורת כ-35 דולר. הכרטיס היקר ביותר בסוצ'י - לקטגוריה A בטקס הפתיחה - יעמוד על 1,651 דולר.

לפני כשנה חתם ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, על חוק ספסרות מיוחד לאולימפיאדה, במסגרתה מי שייתפס מוכר כרטיסים בצורה לא חוקית - ייקנס בסכום שיסתכם במקסימום של פי 20 מהשווי הנקוב של הכרטיס אותו ניסה למכור.

בתוך כך, החזאים ברוסיה לא צופים בעיית שלג במהלך ימי המשחקים. אלכסנדר פרולוב, ראש חברת החזאות הלאומית, דיווח אתמול כי השלג בהרים בהם אמורים להיערך מירוצי סקי ותחרויות נוספות צפוי להיערם ל-2 עד 7 מטר. בשיאם, מגיעים ההרים בסוצ'י לגובה של 3,000 מטר.

באולימפיאדת החורף הקודמת, ונקובר 2010, חוו מחסור בשלגים בעקבות טמפרטורות גבוהות יחסית לעונה. בכל אופן, ברוסיה לא לקחו סיכונים ואגרו 450 אלף קוב של שלג אותו יוסיפו במקרה הצורך.