חסות הימורים ראשונה בהיסטוריה לקבוצת ספורט אמריקאית

אימפריית ההימורים האירופית bwin חתמה על חסות עם קבוצת פילדלפיה 76' מה-NBA, ועם קבוצת ההוקי קרח ניו ג'רזי דווילס

קבוצת ה-NBA פילדלפיה 76' וקבוצת ה-NHL ניו ג'רזי דווילס רשמו היסטוריה קטנה בספורט האמריקאי: השתיים הפכו לראשונות בתולדות הספורט המקצועני בארה"ב שחותמות על חוזה חסות עם חברת הימורים.

לפי פרסום של סוכונות הידיעות "בלומברג", הקבוצות חתמו על הסכם ספונסרשיפ עם אימפריית ההימורים האירופית bwin.

מבחינת חברת ההימורים, המהלך עם הדווילס נראה טבעי יותר: רק לאחרונה אישרה מדינת ניו ג'רזי הימורים ברשת האינטרנט לתקופת ניסיון של 10 שנים, דבר שהכניס בחזרה את חברות ההימורים חזק לתמונה בארה"ב. הסיבה היחידה לכך ששתי הקבוצות סגרו את העסקה מול חברת ההימורים היא העובדה שהן מחזיקות באותו בעלים - ג'וש האריס. האריס, שהחזיק בבעלות על קבוצת ה-NBA מפילדלפיה, רכש בקיץ האחרון גם את קבוצת ה-NHL מניו ג'רזי.

למהלך הזה עשויה להיות משמעות גדולה, בעיקר על רקע העובדה שחברות הימורים נחשבות לאחד מהמגזרים החזקים ביותר בספונסרשיפ לקבוצות ספורט. bwin, שבסיסה בגיברלטר, נחשבת לאחת מנותנות החסות הבולטות בכדורגל האירופי - חתומה על הסכמים שונים עם מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד, יובנטוס, באיירן מינכן, מארסיי ואנדרלכט. בנוסף, היא תומכת בארגוני ספורט: היורוליג בכדורסל, פיב"א מוטו GP.

ב-2011 התמזגה חברת bwin עם PartyGaming, והחברה המשותפת, bwin.party, מציעה מלבד הימורי ספורט גם את שלל משחקי הקזינו והפוקר השונים. בשלוש מדינות כיום בארה"ב ניתן להמר אונליין: ניו ג'רזי, נבאדה ודלוור. בנבאדה מוגבלים ההימורים המותרים ברשת לפוקר בלבד - בעוד בניו ג'רזי ודלוור מאפשרים שורה ארוכה של משחקים. רק תושבי המדינות הללו רשאים להמר.